Jag kanske är naiv. Men jag blev faktiskt förvånad. Jag hade hoppats på att CDs reaktion berodde på att hon var ovanligt reko och därför hoppade av trots ”mindre förseelse”. Sen fick man se filmen och blir bara superbesviken. Jag kanske inte är jätteförtjust i mycket av TR-dressyr pga spänning etc. Så jag är ju redan lite mer grundskeptisk än många andra dressyrryttare. Men jag trodde inte så här illa om just CD. Hade det varit vissa andra hade jag tyvärr inte alls blivit förvånad öht. Men i det här fallet känns det mer sorgligt.
För jag får oerhört svårt att tro att man bara plötsligt ber en elev rida så nära att man kan nå att sopa på hästen sådär och annars inte går över gränsen. Det var ju liksom rätt extremt beteende. Och jag trodde inte det om CD faktiskt.
För jag får oerhört svårt att tro att man bara plötsligt ber en elev rida så nära att man kan nå att sopa på hästen sådär och annars inte går över gränsen. Det var ju liksom rätt extremt beteende. Och jag trodde inte det om CD faktiskt.