OS Hoppning 2024

Någon elaking kallade precis Henrik för "sopa" i en kommentar på fb... 😤 Så himla dumt och elakt!
Alltså, de som påstår något sådant begriper inte vilken enorm press alla inom den yttersta eliten lever med.

Mediabevakning dygnet runt, intervjuer, hemma hos reportage, osv…

Det ska intervjuas och analyseras efter varje ritt.

Ryttarna lämnas aldrig ifred.

Många klarar inte av denna press. Massor av ryttare (och andra idrottsutövare) har misslyckats på mästerskap just för att de inte klarat av pressen.
 
Nja, tvärtom. ”I 99% av fallen får jag passa så han inte går höger, så jag var beredd att svänga höger men då gick hästen vänster…” och när de väl kom till punkten att de svängde höger båda två var de framme vid väggen och den där startdekorationen som då var i vägen när de svängde.
Ja precis nu blev det fel på höger och vänster.
Sån jäkla otur iaf.
 
Men visst ramlade han av på framridningen vid världscupfinalen? Och nån mer tävling då han sen presterade på topp på banan? Kanske är så han måste göra. ”Glömde” ramla av innan bara, så det skedde på banan istället. :idea:
 
jag läser en del på twitter och blir förbannad av det kvinnorförakt som finns där. Det är rätt många som hetsat de senaste dagarna om att hästmaffian ska kuppa Jerringpriset igen. Rösta själva då, och mobilsera, om ni har en annan kandidat som ni tycker är bättre.

De är sura för att kvinnor (ja, det är flest kvinnor) får bestämma något. Och gör sina röster hörda.

Jag vet att det mest är sura incels som kommenterar på twitter, men det stör mig ändå. Att folk kan känna sig så hotade. suck.
 
Så himla tråkigt att det skulle bli just den här avslutningen i King Edwards sista OS, hade varit så fint om de fick den där sista medaljen tillsammans :heart Tror ni han kommer vara med till VM i Aachen 2026?
 
jag läser en del på twitter och blir förbannad av det kvinnorförakt som finns där. Det är rätt många som hetsat de senaste dagarna om att hästmaffian ska kuppa Jerringpriset igen. Rösta själva då, och mobilsera, om ni har en annan kandidat som ni tycker är bättre.

De är sura för att kvinnor (ja, det är flest kvinnor) får bestämma något. Och gör sina röster hörda.

Jag vet att det mest är sura incels som kommenterar på twitter, men det stör mig ändå. Att folk kan känna sig så hotade. suck.
Tja. I år lär väl priset gå till Armand Duplantis eller Truls Möregårdh.

Så nu är väl alla nöjda och glada …
 
jag läser en del på twitter och blir förbannad av det kvinnorförakt som finns där. Det är rätt många som hetsat de senaste dagarna om att hästmaffian ska kuppa Jerringpriset igen. Rösta själva då, och mobilsera, om ni har en annan kandidat som ni tycker är bättre.

De är sura för att kvinnor (ja, det är flest kvinnor) får bestämma något. Och gör sina röster hörda.

Jag vet att det mest är sura incels som kommenterar på twitter, men det stör mig ändå. Att folk kan känna sig så hotade. suck.

Jag har aldrig haft twitter 🙈 Har börjat läsa lite på threads, mycket bättre stämning! Eller i alla fall en algoritm som visar mer positivitet.
 
Jag är förvånad hur mycket hat som blossat upp, jag menar, de hatar dem när de vinner och de hatar dem när de förlorar? Kan dessa incels som uppenbart inte får ligga och därmed måste trycka ner kvinnor och dess intresse (för som någon annan skrivit: Det är mest kvinnor) bara hålla tyst liksom? Och de har fortfarande inte fattat att Jerringpriset, till skillnad från bragdguldet, är ett pris där den som får flest röster vinner. Jag gillar inte Henrik sedan ponnytiden, men jag hoppas dock att han får vara med i omröstningen om jerringpriset i år ändå med tanke på att han varit världsetta så länge, och då ska jag banne mig rösta på honom för att knäppa dessa incels på näsan.

Hur eller hur, landslaget red ju definitivt under sin förmåga av någon anledning, men jag tror de reser sig igen, blir kanske några nationshoppningar nu där de ligger under sin nivå men sedan kommer de igen. Tycker någon behöver en ny mästerskapshäst dock, annars är det väl nu, när vi har dalande form, som de som ligger under de störstas nivå ska flyttas upp och få rida lite större tävlingar. Jag har inte sett hoppningen än då vi har massor på gården att göra, men ska sätta mig nu.
 
Det verkade som de mixtrade med skoning och icke-skoning eftersom underlaget var lite hårt. Både Henrik och Peder tror jag. En topptränad häst som är van att gå barfota och får skor blir nog lite fart i eftersom skorna dämpar inverkan av underlaget men va fan skulle han göra måste hästen ha skor så måste han. Det blev iallafall fart i king Edward och Henrik hängde inte riktigt med kungen. Nya tag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 774
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
65 982
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp