OS Hoppning 2024

Det här känns så himla mycket. Visst är det tråkigt som svensk att vi inte tar medalj men ffa känner jag så mycket för Henke. Man vet ju hur han tar på sig varje misstag och tar det hårt även om det bara handlar om ett nedslag. Lider så med honom!
Verkligen. Hoppas det underlättar med familj
Åk hem och jobba på ett syskon. ( eller hundvalp)
 
Jag har väldigt svårt för att Petronella höll ridlektioner. Sitt upp, sträck på dig, å ben, motivera….osv….
Även alla gånger ryttare ska ha kommit för nära när de inte alls gjorde det.
 
Stackars, stackars Henrik! Förstår att han har mörka solglasögon, han måste kunne få hantera händelsen lite privat.

Han berättar att han själv drog av tränset för att King Edward inte skulle skada sig, en äkta hästmänniska :heart
Så uppfattade inte jag det? Utan att han var orolig för hästen och skaderisken för att han drog av tränsen, dvs det hängde runt benen på hästen när han sprang iväg? Det sitter ju liksom fast på fler ställen så att dra av det medvetet skulle ju inte göra att han hade det i handen?
 
Så uppfattade inte jag det? Utan att han var orolig för hästen och skaderisken för att han drog av tränsen, dvs det hängde runt benen på hästen när han sprang iväg? Det sitter ju liksom fast på fler ställen så att dra av det medvetet skulle ju inte göra att han hade det i handen?
Då uppfattade vi det olika.
 
Usch, nu är jag glad över att jag missade livesändningen. Vilken förfärlig känsla att trilla av sin häst efter hela resan till OS, och inte för att man är dåligt förberedd utan för en helt mänsklig miss. Det svåra är ju inte att man ramlade, utan att mentalt försöka borsta av sig det framåt. 🙁 HvE har ju inte lite press på sig heller.
 
Enligt Henrik så gick hästen höger men han själv var van att han fick passa så hästen inte skulle gå vänster.
Nja, tvärtom. ”I 99% av fallen får jag passa så han inte går höger, så jag var beredd att svänga höger men då gick hästen vänster…” och när de väl kom till punkten att de svängde höger båda två var de framme vid väggen och den där startdekorationen som då var i vägen när de svängde.
 
Nu njuter nog hästhatarna...

Tyvärr blir det ju så. :( Många som jagar medaljer från soffan fattar inte att alla idrottare är bara människor och inom hästsporten är det både en människa och ett djur det ska stämma för. Och ibland går det inte vägen. Det är ju inte heller otypiskt att ett helt lag antingen går bra tillsammans eller så går de mindre bra tillsammans.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 774
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
65 982
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp