OS Hoppning 2024

Jag är en halvtimme efter i sändningen (pga jobbmöte) så spolade tillbaka när det hände för att se igen. Hoppning är absolut inte mitt expertisområde, men de kom supersnett in mot hindret. Jag tror helt ärligt inte att hästen uppfattade att det var ett vattenhinder förrän de var framme vid det och därför stannade, den hade helt enkelt förberett sig på ett annat typ av hopp. Men alla experter säger att det ”kom helt oväntat” och var ”konstigt att hästen blev rädd för hindret som den hoppat flera gånger förut” så min högst amatörmässiga uppfattning kan ju vara helfel. ;)

Och jag har inte läst längre än hit för att undvika att bli spoilad (försöker läsa i takt med sändningen :D), så det kanske redan är nån som gett dig svar på det.
Vi ser ju alla olika vinklar så din observation är så god som någon annans.
 
Det här känns så himla mycket. Visst är det tråkigt som svensk att vi inte tar medalj men ffa känner jag så mycket för Henke. Man vet ju hur han tar på sig varje misstag och tar det hårt även om det bara handlar om ett nedslag. Lider så med honom!
 
Det här känns så himla mycket. Visst är det tråkigt som svensk att vi inte tar medalj men ffa känner jag så mycket för Henke. Man vet ju hur han tar på sig varje misstag och tar det hårt även om det bara handlar om ett nedslag. Lider så med honom!
Håller verkligen med, måste kännas riktigt tungt för honom nu. Får se hur han återhämtar sig från det.
 
Det här känns så himla mycket. Visst är det tråkigt som svensk att vi inte tar medalj men ffa känner jag så mycket för Henke. Man vet ju hur han tar på sig varje misstag och tar det hårt även om det bara handlar om ett nedslag. Lider så med honom!
Precis så.
 
Är det jag som inbillar mig eller är det många av hoppryttarna som rider utan spö?
Kom att tänka på det när ryttaren från saudi (?) red och använde rösten mycket. Sen såg jag att han red utan spö och att flera efter honom också gjorde det.
Har ni också lagt märke till det? Är det nytt eller brukar de rida utan spö?
 
När jag kollar tycker jag att det ser ut som om tränsat tappas i samband med att han trillade, dvs att tränset åkte med över huvudet när Henrik är på väg mot marken.
Det ser ju så konstigt ut att han inte lyckas svänga, det var inget som gick sönder innan? Bara ett rejält missförstånd? Oavsett, fan vad man lider med honom.
 
Det ser ju så konstigt ut att han inte lyckas svänga, det var inget som gick sönder innan? Bara ett rejält missförstånd? Oavsett, fan vad man lider med honom.

Nä, de kom fel. Han förväntade sig att King Edward skulle gå åt höger och han kom ur balans och då dök bandekorationerna upp och hästen tvingades bromsa in och gå åt vänster. Klassisk häst åt ett håll ryttare åt det andra.
 
Så plågsamt att se intervjun. Förstår att det ingår i jobbet att ställa upp på intervjuer typ direkt men det kändes i hjärtat att se. Och att ställa frågor om hur lång resan till OS varit, som att gnugga in salt i ett blödande hjärta 💔
 
Nä, de kom fel. Han förväntade sig att King Edward skulle gå åt höger och han kom ur balans och då dök bandekorationerna upp och hästen tvingades bromsa in och gå åt vänster. Klassisk häst åt ett håll ryttare åt det andra.
Jag fattade det som att han förväntade sig att behöva rida åt höger eftersom hästen brukade gå vänster men idag gick han åt höger.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 775
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
65 982
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp