OS-dressyren

Fast oftast har ju såna hästar haft eller har tandpeoblem.
En häst med bra mun som ridits och betslats väl brukar inte utveckla såna beteenden.
Inga tandproblem, men hade gått svårklass körning innan han kom till mig. Han slog med läpparna som en fisk när han var avslappnad.

En helt onödig reflektion men hade det inte varit kul om de hade haft OS-ringarna på dressyrstaketet? Tänker att i Globen var det ju små globar på staketen. Det är sånt här jag tänker på när jag inte är så imponerad av ritten som pågår :p :D

Måste dock säga att på VM i Normandie såg Johnson direkt halt ut men han har ju blivit jämnare

På BBC sa de just framridningsbanan är inomhus i en luftkonditionerad hall. De spekulerade om att kontrasten därifrån och ut i värmen kan bli för stor. Apropå att en del hästar har sett lite matta ut som jag ser att ni skrivit tidigare.

• Gilla
Reactions: KSF
På BBC sa de just framridningsbanan är inomhus i en luftkonditionerad hall. De spekulerade om att kontrasten därifrån och ut i värmen kan bli för stor. Apropå att en del hästar har sett lite matta ut som jag ser att ni skrivit tidigare.
Intressant reflektion! Å andra sidan så har de väl fyra banor att rida fram på?

Hm konstigt, Stevie Wonder (?) - küren har han ju ridit ganska mycket, jag trodde de som var på den nivån hade koll på vad som gällde med musikrättigheter!

Tycker ofta att hästar med mycket nerv lätt ser ojämna ut, som att bensprattel och elektricitet kommer på bekostnad av balans och taktmässighet.

Fast Deja ser konstant oren ut i v fram då den går i fri skritt. Har den gjort alla dagar.

Att de blir ojämna i olika ben i olika moment är ju vanligt med balanskänsliga hästar.
Men inte att de ramlar ner på ena fram konstant i fri skritt i varje steg.

Tittar ju inte på svensk tv så jag vet inte vad de sagt om framridningen där. Och hoppade in i sändningen nyss så vet inte om de har nämnt något tidigare om det på BBC

Fast Deja ser konstant oren ut i v fram då den går i fri skritt. Har den gjort alla dagar.

Att de blir ojämna i olika ben i olika moment är ju vanligt med balanskänsliga hästar.
Men inte att de ramlar ner på ena fram konstant i fri skritt i varje steg.
Jag reagerade också på Deja idag. Men hon såg ändå väldigt avslappnad ut på banan!

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 867
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar