OS-dressyren

Alltså vilken märklig startordning? Först rider lagen som ligger på 4 ,5, 6-plats och sen rider lagen som ligger 1, 2 ,3-plats? Why oh why? Tar ju bort hela det roliga med nationstävling. Som om de vill att domarna ska låta de tre sista lagen göra upp om medaljer enbart..

Bu för detta. Talar inte till Sveriges fördel Domarsiffrorna kommer skjuta i höjden i sista delen av startfältet. Hej då medaljen.

Ja va fan är det för skit liksom. Totalt ospännande.

Alltså vilken märklig startordning? Först rider lagen som ligger på 4 ,5, 6-plats och sen rider lagen som ligger 1, 2 ,3-plats? Why oh why? Tar ju bort hela det roliga med nationstävling. Som om de vill att domarna ska låta de tre sista lagen göra upp om medaljer enbart..

Bu för detta. Talar inte till Sveriges fördel Domarsiffrorna kommer skjuta i höjden i sista delen av startfältet. Hej då medaljen.
Ja, värdelöst! Såhär har det aldrig varit förut, väl?

Tänk att för första gången på evigheter har vi faktiskt en realistisk chans på en bronspeng. Endast 1,5 % upp till bronset fördelat på tre ryttare betyder 0,5% förbättring per ekipage. Undrar var deras respektive personliga rekord ligger på? Juliette Ramel kan man ju knappast kräva mer av, även om jag tror att det är hon som har mest kapacitet i hästen, hon har ju redan persat igår. Tinne kan ännu mer, framför allt i travslutorna och passagen och Patrik borde väl ha lite mer att ge, likaså Mads. Heja, heja! Det kommer att bli spännande, även om den skumma startordningen förstör lite av spänningen tyvärr.

Ja, USAs snitt från GP är ju högre än Tinnes resultat... jag håller tummarna för Sverige men jag tror inte att de har en chans på bronset.

Dagens starttider (svensk tid):
05. Mads Hendeliowitz på Jimmie Choo Seq – 15.36
08. Juliette Ramel på Buriel K.H – 16.03
11. Patrik Kittel på Deja – 16.45
14. Tinne Vilhelmson Silfvén på Don Auriello – 17.12

Dottern rider lektion 15:45-16:30, ~25 minuter från stan med kass mobiltäckning :cautious: Vi får ratta in rätt radiokanal på vägen hem iaf!

Tyckte precis Henrik sa att Tinne skulle starta 20.15?

Fick svar av Kim Lundin på Ridsport att tv-bolagen är ivolverade och har stort inflytande på hur startgrupperna ligger. Är mer attraktivt troligen att bara visa de tre lagen som ligger bäst till inför finalen. Väldigt tråkig för sporten eftersom det onekligen gör det ännu svårare för lagen därunder att komma upp poängmässigt.

Nu är det HEJA MADS!!!

Bra Mads! Småmissar men helt okej. Lite tråkiga poäng men han tappade ju formen lite och piafferna var ju sådär.

Tråkigt med missarna för Mads! Men jag tycker han skött sig bra.
Piaffen är ju ngt många har prob med liksom..

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar