OS-dressyren

Ajdå inte jättebra procent för Juliette. Är chansen till medalj borta nu? Det är vad de tror på sportradion iallafall.

Håller med om att Buriel tyvärr blev otaktmässig, både i ökningarna samt i piff och puff. I piaffen klev den dessutom på stället med det ena diagonala benparet och rejält framåt med det andra. Det blev väldigt lustigt...

Ja, det var nog det bronset. Men jag håller med @Fiorano att det verkligen är ett ekipage för framtiden! Nu tyckte jag dels att den blev ojämn som ni alla säger, och också att den iaf i mitten av programmet kröp ihop och blev väldigt kort fram. Men med lite mer styrka och rutin kommer de bli vassa!

Tycker ändå Juliette ska vara nöjd med sin debut. Helt klart godkänt. Kommer bli jättebra med mer styrka och träning men den där munnen...........

Gal såg ju helt uppgiven ut när han red. Jag är dock glad att han är tillbaks i facket "du får poängen du förtjänar"

Hur ser Juliettes chanser att gå vidare till küren ut? Vore himla kul att se henne där, jag gillar att se en svensk häst med lite mer tryck i, även om det ibland pyser ut åt olika håll och blir lite ojämnt...

Ja absolut att Juliette är ett ämne för framtiden och det kan ju bli ett roligt EM i Göteborg nästa år. Nu har ju de fått värdefull erfarenheter för framtiden och jag tycker också absolut att Juliette ska vara jättenöjd med sin insats här.

Är det verkligen så att ryttarna inte väljer musik? Det kan väl inte vara en slump att Mads red till ABBA igår och Roxette idag?

Nej det är med största sannolikhet arrangören som gör.
(Vilket de inte gör bra imnsho - vem fan väljer instrumental Abba år 2016 liksom :laugh:)

`@silver girl. Arrangörerna är väl inte dummare än att de fixar musik som passar ryttarens nation? De har anpassat musik efter ekipage genom hela tävlingen.
Alltså, det är ju musikläggare som är proffs på det (inte bara någon spellista på shuffle) så de väljer väl lite efter landet när det passar bra.

Vet inte om det stämmer men Henrik pratade i förrgår om att ryttarna fått lämna önskemål om vilken musik de vill rida till

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar