OS-dressyren

"Hollands rutinerade Adelinde Cornelissen och Parzival levererade en kraftfull piaff och passage. Men tidigt i programmet såg det ut som om Parzival fick tungan över stången och ryttaren räckte upp handen och utgick under skritten.
- Han har blivit biten av insekt i kinden. I går var han ordentligt svullen och hade feber och jag visste inte om jag skulle kunna starta. Men vi fick ner febern. Men därinne kände jag att han var helt tom och inte hade någon energi. Det var inte rätt mot honom att fortsätta, säger Adelinde Cornelissen. "

Från: http://www.tidningenridsport.se/Tavling/OS-2016/2016/8/OS-dressyren-ar-igang/

Adelinde säger nu att parzival hade feber igår kväll och kändes helt tom på banan.
När får man ta in reserven? Tycker det är lite märkligt att starta en så gammal häst med vad jag förstår en historia av hjärtproblem, om den har hög feber kvällen innan..
Exakt vad jag tänkte också! Jättemärkligt verkligen.
I ft-dressyren fick man tydligen byta in sin reserv så sent som 2 h före dressyrens start i alla fall.

Ja, men det går att rida ut den mkt mer. Och välva den åt rätt håll. Kollar du halskotpelaren och inte bara siluett vid manen så ser du vad felvänd halsen är.
Syns på musklerna att den är van att gå så(i fri skritt syns det nu utanför banan).

Men det är inte ovanligt att spanska hästar rids så.
De har ju också ofta tandpeoblem IOM sina hårdare tänder och att folk inte har tandverktyg som är bra nog åt de hårda tänderna.
Det brukar synas i formen utöver landets ridning.
Jag har rätt bra koll på hur spanska hästar brukar ridas :)
Även om hur ryttaren tränar. Och det är inte vad jag misstänker du menar med spansk ridning. Hästen skulle jag inte vilja ha en avkomma från pga konformationen men sen är arbetsvillig.

Jag har rätt bra koll på hur spanska hästar brukar ridas :)
Även om hur ryttaren tränar. Och det är inte vad jag misstänker du menar med spansk ridning. Hästen skulle jag inte vilja ha en avkomma från pga konformationen men sen är arbetsvillig.

Jag har viss erfarenhet jag med. :p

Tandinfo kommer bla från en Spansk vet som också är utbildad några år på tänder och är tandkirurg.

Klart det finns snyggare iberier. Men den där hästen reds inte optimalt.
Det går att öppna upp ganashvinkeln rejält, lyfta upp halsen framför manken och välva den rätt.
Men då måste den få mer plats fram.

Ev vill den inte fram mer pga tänderna.
Men formen går att få bättre bara hästen inte har ont.

Hur får ni BBC att fungera? hamnar bara på sidan med massa artiklar... när jag följer den länkade adressen.

Skriver om mitt svar som jag skrev på förra sidan:

För er som vill använda en laglig gratistjänst för att kolla på BBC: Jag fick en tjänst som heter Browsec att funka i Chrome. MEN, jätteviktigt att göra innan ni börjar titta. Öppna ett fönster och ställ in United Kingdom som land för VPN:servern. Sen trycker du ctrl, shift, delete och väljer att ta bort alla cookies och webbhistorik. Stäng ner webbläsaren, öppna den igen och voila! Då ska det funka :)

Skriver om mitt svar som jag skrev på förra sidan:

För er som vill använda en laglig gratistjänst för att kolla på BBC: Jag fick en tjänst som heter Browsec att funka i Chrome. MEN, jätteviktigt att göra innan ni börjar titta. Öppna ett fönster och ställ in United Kingdom som land för VPN:servern. Sen trycker du ctrl, shift, delete och väljer att ta bort alla cookies och webbhistorik. Stäng ner webbläsaren, öppna den igen och voila! Då ska det funka :)
Ja, alltså jag har följt din beskrivning men hittar ingen spelare på BBC sidan? :)

Ja, alltså jag har följt din beskrivning men hittar ingen spelare på BBC sidan? :)

Det låter som om du fortfarande har cookies kvar. Så ser den ut när BBC inte tror på att du är från UK. Man får inte möjlighet att sätta igång någon video innan man "är i england" sas.

Alltså om det nu är PRE med och om man sen kollar på ardennern Torsten och Mark Todd är 60 år så kanske jag har chans på OS med min nya häst. Hårdträning som gäller.
Han är ju bara ett år och jag är 49 så OS 2022 kanske.
Pappa
https://cdn3.cdnme.se/3847936/8-3/543a4586_56824d299606ee475a8536c3.jpg
Mamma
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=665314593490328&set=t.100000353800596&type=3&theater

Du kanske kan få kommentera om inte annat. Kan du räkna? ;)

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 867
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar