Nu gissar jag bara, men även om man som personal misstänker att det är en okynnesanmälan så måste det ändå kollas upp, för tänk om det faktiskt stämmer? Lite som när folk anmäler misskötsel av djur, jag var anställd på ett ställe när djurskyddsinspektörerna dök upp mitt i sommaren eftersom de hade fått en anmälan att hästarna inte fick komma ut överhuvudtaget. Grejen var bara att vi hade tagit in hästarna över de värsta timmarna i hettan mitt på dagen, hästarna var väldigt nöjda med att få komma in i det svala stallet. Men den som gjorde anmälan hade inte vågat/orkat fråga varför hästarna var inne mitt på dagen. En kompis blev anmäld för att hennes ponnier inte fick någon mat på sommaren, att de gick i en enormt stor beteshage och snarast var en aning övergöda förstod inte deras granne, de påpekade med en dåres envishet att hon minsan inte hade gett hästarna något hö på flera veckor och det visste de att hästarna behövde. Samtidigt var ju djurskyddsinspektörerna tvugna att åka ut, det kunde ju vara så att vi inte släppte ut hästarna alls, och det kunde ha varit så att kompisen hade ställt sina ponnier i en hage utan mat och svält ihjäl dem. Det går liksom inte att avgöra utan att ha sett det med egna ögon.