Görel
Moderator
Nej däremot skriver jag inte ut allt som hänt.
Den ena föräldern skyddar inte barnet och eftersom den andra föräldern inte gjort något fel omhändetas inte barnet. Utan får bo hos den andra föräldern. Soc informerar sen den andra föräldern vad som gäller för vart man ska vara folkbokförd. Det behöver alltså inte tas högre upp.
Till ts: SPAR PÅ ALLT! Mail, sms, spela in samtal. Jag har inget förtroende alls för soc och jag förstår att familjer far illa där ute! De du vill ha sagt låt din partner säga de, för tro inte de lyssnar på dig.
En mamma har blivit misshandlad 3 gånger innan socialen lyssnade på mig! Att hon lever idag är bara änglavakt.
Du skriver att socialtjänsten BESTÄMDE var barnet skulle vara skrivet. Det går inte, socialtjänsten har inte den möjligheten. Det man kan göra är att säga att när ena förälderns brister så är det den andras skyldighet att täcka upp för det, och om den andra föräldern inte gör det kan barnet behöva omhändertas.
Socialtjänsten har ingen möjlighet att fatta beslut om var ett barn ska bo, det har endast domstolen.