Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Buke, på gott och ont ...Oj hjälp.... tråden. .
Och jag kan bara hålla med.Jag är så fantastiskt glad att min partner är ungefär som @Petruska beskriver sig själv. Hade han varit annorlunda så hade det inte varit vi. Jag hade blivit tokig om min partner skulle vårda mig när jag var som sjukast. Jag vill ha min partner, jag vill inte att han ska vara en vårdare. Folk får gärna tycka att det låter kyligt men det kan jag lova att det inte är. Det är helt perfekt.
Vi har pratat mkt.Buke, på gott och ont ...
Hur går det för dig?
Det låter som kloka drag, alltihop. Det är viktigt att du gör vad som känns rätt och bra för dig själv - och det verkar du ju göra nu.Vi har pratat mkt.
Som ett första steg kommer han att prata med nuvarande terapeuten om de saker vi pratat om. Dvs han ska göra en lista och vara tydlig med att detta påverkar honom i vardagen.
Och fråga terapeuten vilken väg han bör ta då han inte tror hon är rätt för att hjälpa med ångest.
Han ville helst börja med att prata med henne. Jag föreslog VC men som första steg ville han prata med henne.
Jag tror det är ett stort steg bara att vi pratat. Eftersom han i stort sett inte berättar för någon annan.
Jag har varit tydlig med min roll dvs jag kan inte vara terapeut utan han måste göra jobbet. Men jag har berättat hur mkt jag känner för honom och också pratat om att han inte ska skämmas över detta och att det finns hjälp att få. Men han måste själv vilja ha hjälpen.
Sen har jag också varit tydlig med vad jag vill ha ut av livet. Och att jag lämna om jag inte mår bra i förhållandet eller om det inte funkar med hur jag vill leva.
Jag har också pratat med mamma och syster. Vilket är bra eftersom vi träffas flera gånger i veckan. Och jag vill att de ska veta en del om jag börjar må dåligt av detta. Det var bra- för efter att vi pratat släppte en klump i magen som jag haft länge
Ja det känns som jag fått en annan balans till detta. Jag har fått lite lugn och ro när jag förut var så enormt stressad över detta. Och då kom min stressmage och då blir det också jobbigtDet låter som kloka drag, alltihop. Det är viktigt att du gör vad som känns rätt och bra för dig själv - och det verkar du ju göra nu.
Vi har pratat mkt.
Som ett första steg kommer han att prata med nuvarande terapeuten om de saker vi pratat om. Dvs han ska göra en lista och vara tydlig med att detta påverkar honom i vardagen.
Och fråga terapeuten vilken väg han bör ta då han inte tror hon är rätt för att hjälpa med ångest.
Han ville helst börja med att prata med henne. Jag föreslog VC men som första steg ville han prata med henne.
Jag tror det är ett stort steg bara att vi pratat. Eftersom han i stort sett inte berättar för någon annan.
Jag har varit tydlig med min roll dvs jag kan inte vara terapeut utan han måste göra jobbet. Men jag har berättat hur mkt jag känner för honom och också pratat om att han inte ska skämmas över detta och att det finns hjälp att få. Men han måste själv vilja ha hjälpen.
Sen har jag också varit tydlig med vad jag vill ha ut av livet. Och att jag lämna om jag inte mår bra i förhållandet eller om det inte funkar med hur jag vill leva.
Jag har också pratat med mamma och syster. Vilket är bra eftersom vi träffas flera gånger i veckan. Och jag vill att de ska veta en del om jag börjar må dåligt av detta. Det var bra- för efter att vi pratat släppte en klump i magen som jag haft länge
Så jag vet vad jag så småningom kommer göra. Men det kommer göra ont! Och vara smärtsamt!
Sen blev jag lite ställd när jag pratade med en släkting. Hen tyckte jag inte skulle bryta upp. För gör du det kanske du ändå inte träffar någon ny.. Och det du har idag är väl bättre än att vara själv? Varför ska du leta efter något som är perfekt när du kanske ändå inte hittar det? Hen menade att jag bara måste lära mig att leva i relationer då jag varit mkt singel
Haha... Så kan man också göraJag har en bättre lösning. Sluta prata med släktingen. Denne har uppenbarligen ingen aning om hur livet ser ut.
Hen menade att jag bara måste lära mig att leva i relationer då jag varit mkt singel
Tja.. vi har bestämt oss för att bryta upp.@Erik01
Hur har det gått?
Tja.. vi har bestämt oss för att bryta upp.
Jag tycker mkt om honom och det gör ont.
Men- jag tänker att vi inte kommer ha en framtid på längre sikt ihop.
Det blev extra tydligt då jag haft en tuff period. Dvs jag mådde själv inte så bra med mina sjukdomar. Jag hade en vän som gick bort. Medryttarhäst som avlivades.
Och då blev det tydligt att han tyckte det blev riktigt jobbigt när jag under en period inte var den starka och glada personen. Vi pratade mkt om det sen då han ville knappt prata i telefon eller träffas under en period.
Och jag kände att jag behöver en person som vill vara mitt stöd. När jag ringer och är rejält ledsen för att en vän gått bort vill jag inte få höra ett "jaha. ja det var ju trist och tråkigt. Och sen säger han att han behöver lägga på och sen hör jag inget av personen på flera dagar. När jag ringer fick jag inget svar. Och då kände jag mig så ensam och tänkte att jag lika gärna kunde vara själv.
Sådana saker pratade vi om och då kände jag att vi inte matchade. Han hade en önskan om att vara med någon som är trygg och glad och kan stötta honom i hans osäkerheter och ångest.
Och jag känner att jag inte alltid orkar vara glad och trygg och vill vara i en relation där jag också kan vara svag och med någon som vill stötta mig också tillbaka.
Så... där är vi nu..
Tack.Det låter avgjort som att det var rätt beslut att bryta upp. Jag har väldigt svårt att förstå mig på personer som själva är svaga men inte tycks vilja stötta någon annan, en sak om man verkligen inte kan, men när viljan inte tycks finnas där blir jag så konfunderad. Hoppas du är okej trots allt!
Tack.
Det var rätt beslut känner jag. Men det gör ont... jag tycker fortfarande mkt om honom