Oro, nedstämdhet etc

Ikväll ska vi träffas och lämna tillbaka saker.
När jag tog fram sakerna gör det ont. Det gör ont i mitt hjärta nu.
Men jag måste bara ta mig igenom smärtan
Känns så svårt att träffa någon jag tycker och tyckte så mkt om.
Men jag försöker tänka på hur irriterad jag var på slutet och att jag inte ville vara i relationen

Senast ändrad:
Ikväll ska vi träffas och lämna tillbaka saker.
När jag tog fram sakerna gör det ont. Det gör ont i mitt hjärta nu.
Men jag måste bara ta mig igenom smärtan
Känns så svårt att träffa någon jag tycker och tyckte så mkt om.
Men jag försöker tänka på hur irriterad jag var på slutet och att jag inte ville vara i relationen

Det är tufft. Hjärtat beter sig som om det inte kan minnas allt elände. Men du har en hjärna som får stå emot hjärtat i det här. Du vet att ni inte har någon framtid ihop. Att det är en omöjlighet att bli lycklig med honom och att du är värd någon som uppskattar dig för den du är. Det är helt okej att sörja att han inte var den du trodde han var eller den du ville att han skulle vara.

Det är tufft. Hjärtat beter sig som om det inte kan minnas allt elände. Men du har en hjärna som får stå emot hjärtat i det här. Du vet att ni inte har någon framtid ihop. Att det är en omöjlighet att bli lycklig med honom och att du är värd någon som uppskattar dig för den du är. Det är helt okej att sörja att han inte var den du trodde han var eller den du ville att han skulle vara.
Du har så rätt.
Jag har gråtit hela kvällen. Det var riktigt jobbigt. Men jag vet ju att med honom kan jag inye få det liv jag villl ha. Och jag vet Hur mkt jag störde mig på honom. Det är inte heller ätt mot honom att jag ville förändra allt hos honom.
Men det blir nog lättare framöver

Du har så rätt.
Jag har gråtit hela kvällen. Det var riktigt jobbigt. Men jag vet ju att med honom kan jag inye få det liv jag villl ha. Och jag vet Hur mkt jag störde mig på honom. Det är inte heller ätt mot honom att jag ville förändra allt hos honom.
Men det blir nog lättare framöver

Gråt tills du är färdig! Jag skickar en varm kram :heart
Det är viktigt att få känna det man känner även om det ibland kan kännas fel att känna som man gör så måste man ta sig igenom sorgen och besvikelsen och inte stänga undan den.

Tänk inte på vad som är rätt mot honom, det är hans ansvar och du ska lämna det där. Tänk på vad som är rätt mot dig! Är det verkligen rimligt att du ska torka kiss efter fysiskt frisk fyrtioåring? Jag tycker inte det. Tänk på det när du tvivlar. Hur vidrigt det hade varit om ni hade fått barn ihop och han inte ens klarar av att träffa toaletten och än mindre städa upp efter sig :crazy:

Ja det blir det. Ta hand om dig och träna på att stå för vem du är och vilka behov du har så kommer det bli ännu lättare framöver.

@TinyWiny
@Lovisaleonora
@Vallmo
@monster1

Stort tack för ert stöd. :heart
Det hjälper mkt.

Jag är nu så tacksam att jag lämnat. För jag fick ett sms inatt av honom där jag så tydligt ser att vi är för olika. Det kändes nästan absurt. :laugh:
I sms:et tycker jag att han bara tycker synd om sig själv. Tex skriver han att han skulle vilja ha fler vänner, vara mer social, ha villa, barn etc som en familjemedlem har. Men han kan inte pga sin bakgrund med mobbing och hur han är som person. Sen skriver han att jag måste förstå att det inte heller är realistiskt att jag får allt jag vill ha tex barn, häst, katt, många vänner, boende vid havet, resor. (boende vid havet, många vänner och resor har jag ju redan idag) Och han skriver att man måste avstå för vissa drömmar för att få lite lycka. Och vara beredd att avstå från vissa av de saker jag vill ha för att få en del av allt detta. För att få det som är realistiskt att få. Bättre det än inget alls. :laugh:
Jag blev lite full i skratt när han skriver om att jag har sidor som är svåra att hantera, sjukdomar etc men han är villig att se förbi det och försöka leva med det.:laugh:

Jag har nog varit alldeles för snäll under relationen. Tänker först att jag ska låta bli att svara. Men - jag vill svara om att det handlar om att ta ansvar för sitt eget liv. Man kan inte sitta och vara ett offer. (I detta fall pga att han varit mobbad och haft tuff barndom, han är 40 år idag dock) Dvs ens liv blir det man gör det till. Och det är upp till dig att skaffa det liv du vill ha.

Sen tycker jag det nästan är komiskt i hur han skriver att jag också har dåliga sidor etc men... det låter som han tycker vi ska vara med varandra för att vi inte får någon annan. Dvs vi ska nöja oss med varandra för att ingen annan vill ha oss! Det låter inte som han gillar mig men skriver att han älskar mig och kan tänka sig att vara med mig ändå! :laugh:

Fasiken vad glad jag är idag för att jag tagit mig ur detta. Jag insåg det så himla tydligt i natt. Jag insåg att jag är så GLAD att jag insett att jag kan skapa det liv jag vill ha. Och att jag blir så full i skratt när jag läser hans sms.
En glädjedans för mig! :banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:
Jag tror faktiskt inte att han menar illa utan jag tror att han tycker att världen ser ut så bakom hans glasögon.
För honom är det antagligen så som han säger och det är ju verkligen helt absurt.
Men det är också en förklaring varför relationer och aktiviteter fungerar så oerhört dåligt för honom.

Men att få såna här kommentarer som han ger dig måste verkligen vara så provocerande eftersom dom inte överensstämmer med verkligheten. Alls!
Men för honom är det så och däri ligger den otroligt dåliga förmågan till mentalisering (sätta sig in i någon annans känsla, förstå någon annans handlingar och ord och förmåga till empati).

Att vara tillsammans med en sån person är extremt energikrävande så om man verkligen inte älskar att vårda eller curla sin partner (finns det ens såna) så är det bäst att låta bli.
Bra att du upptäckte det nu och inte när du står där med ett eller två barn och han som är som ett vuxet barn.
Även om det känns jobbigt och lite motstridigt så är jag ganska säker på att du har fattat rätt beslut.

När du vacklar tycker jag att du ska tänka på pissfläckarna. Ärligt talat, vem fan vill leva med nån som pissar på golvet?! Snacka om att sakna ALL respekt för andra människor, varsågod gå i mitt piss liksom...gratis till att du lyckats lämna den där miserabla människan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 285
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: Tilly_85
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets