Orkar inte snart

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Orkar inte snart

Jag tror ( obs tror ) att mycket av denna 13 åriga tjejs attityd kommer av att hon känner sig lite utanför, tro mig barn känner av om dom inte är önskade långt tidigare än vad man kan tro

På den lilla beskrivningen TS givit tycker jag inte alls det är en konstig reaktion från en 13årig tjej faktiskt ..

ja vist känner hon sig säkert utan för men jag kan inte göra mer en vad jag gör i bland käns det som jag tappar mina egna barn,

sambon trivs med sitt jobb så han vill inte byta,

Men vad han vill är ju inte riktigt relevant i detta läget, något som han borde förstå själv. Hans dotter har problem och de mildras ju knappast av att hon bollas över från mamman till en frånvarande pappa! Det blir ju du som får ta all skit som ligger uppdämd och vill ut. Flickan behöver få en fast grund att stå på, något som inte sker över en natt och inte heller av sig själv.

Kicki :laugh:

,han bör vara hemma mer men jag kan inte tvinga han,
JO, det kan du faktiskt.
Ska HANS dotter bo hos Er så är det nog faktiskt hans förbenade skyldighet att se till att det fungerar på ett bra sätt och det gör det uppenbarligen inte just nu.
Du måste nog faktiskt säja ifrån på skarpen på den fronten om du själv ska slippa gå in i väggen pga hans dotter.

Bryter av lite här.

Vad har hänt i flickans liv som gör att hon beter sig otrevligt ? Att vara 13 är en känslig ålder, och att dina barn har egen häst men inte hon kan ha en bidragande orsak till hennes beteende. Om flickan ska bo kvar hos er, går det inte dela häst med din dotter ? Ha varann dags system ?

Även om du inte orkar med detta så är det din mans barn som du fick med på köpet. Sen bör väl han vara hemma mer och delaktig i vad som händer. Hur ställer sig han till att hans 13 åriga dotter inte kan få en egen häst när din dotter har en ? Antar att han betalar en del till hästarna ?

Du pratar om att åka bort med dina egna barn , varför får inte tjejen åka med ? Du har varit ihop med hennes pappa i 9 år och då är jag så fräck att vilja påstå att hon bör ingå i erat liv.

Är bara tvungen att svara på ditt innlägg,Du frågar ang att jag vill åka bort med mina barn och inte hon,
jag har inget emot henne men jag vill ägna min egen tid åt mina barn jag kan inte vara barn vakt hela tiden,
Ja hon ingår i våratt liv men du måste förstå att det är jobbigt jag och min sambo har varitt i hop i 9år och bara haft mina barn och träffat hans barn bara 2veckor på sommar lovet tacka fan att mitt liv förendras inte bara mitt heller allas,

13år känslig ålder jag har så svårt för detta jag har alldrig problem med mina barn,att dela häst med min dotter kommer alldrig funka jag har pratat med dottern min hon vill inte låna ut sin häst,
han bör vara hemma mer men jag kan inte tvinga han,ang hur han ställer sig till våra hästar så har han sakt så att vi har inte råd mera därför får hon rida på ridskola och jag kan inte släppa ut henne på min häst som hon är sten het och tästar som attan,
så hon brukar få rida ca 1-2gånger i veckan när jag är med,men nu är det så att jag är ingen maskin ,
Du antar att han betalar för hästarna,
FEl, jag jobbar av mitt hö och hovslagare och spån så jag jobbar i bland 7dagar i veckan när dem ringer och vill ha hjälp för få det gratis och då handlar det om veckor att vara på bondgården,så allt sånt betalar faktiskt jag själv

Jag tror ( obs tror ) att mycket av denna 13 åriga tjejs attityd kommer av att hon känner sig lite utanför, tro mig barn känner av om dom inte är önskade långt tidigare än vad man kan tro

Attityden uppstod ju inte iom. flytten till TS, den har ju tydligen varit upphovet till att mamman ville att hon skulle flytta till pappan. Det är ju klart att det inte blir enklare nu i en ny familjebild, men att i detta läget köpa en häst för rättvisans skull tycker jag blir fel.

ja vist känner hon sig säkert utan för men jag kan inte göra mer en vad jag gör i bland käns det som jag tappar mina egna barn,

Jo du måste börja ställa KRAV på din man ( pappan till den flickan inlägget berör ).

Man kan inte klandra tjejen för hennes beteende: Hon får inte bo hos sin mamma, pappan är ständigt borta och hon känner sig utanför och bortprioriterad av dig.

Jag tror hon känner sig sviken av vuxna människor och det måste ni ta tag i nu för hennes skull.

Jag tror inte det blir bättre av att hennes pappa är borta mesta tiden och hon känner sig helt utanför i "styvmamman" och "styvsysterns" gemensamma intresse som hon tydligen vill dela.

Nej jag tycker inte att hon ska få en häst rakt av, har jag aldrig påsått däremot måste hon få bli delaktig i sin familj och hennes pappa måste ta ansvar och inte lämpa över allt på "styvmamman" att fixa.

Jag tror inte det blir bättre av att hennes pappa är borta mesta tiden och hon känner sig helt utanför i "styvmamman" och "styvsysterns" gemensamma intresse som hon tydligen vill dela.

Nej jag tycker inte att hon ska få en häst rakt av, har jag aldrig påsått däremot måste hon få bli delaktig i sin familj och hennes pappa måste ta ansvar och inte lämpa över allt på "styvmamman" att fixa.

På vilket sätt tillåts hon inte dela intresset? Det enda är att det inte går att hon får en helt egen häst som jag ser det eller rättvist delar dotterns häst, som förvrigt TS sambo inte bidrar till. Att hennes pappa måste ta mer ansvar är vi rörade eniga om!

Jag förstår dej till fullo:crazy:
Sina egna barn har man fostrat till de individer de är, man har satt upp regler som de ska följa och följer, man har sett till att de kan uppföra sig och man har de barn man vill ha.

Sedan ska man plötsligt ta hand om någon annans barn, som man inte kunnat påverka ett dugg i uppfostran tidigare utan bara får finna sig i att sådan är hon.

Givetvis mår flicka skitdåligt men är det din uppgift att lösa det hela så att hon mår bra?
Jag tycker inte det, pappan måste inse att hans barn är hans och att han inte kan lasta över dem på dej hela veckorna.

Hur mycket tar han hand om dina barn?
Om du skulle ta hand om hans barn lika mycket som han tar hand om dina, hur skulle det bli då? Kaos?

Att pappa trivs är viktigt men att barnen trivs går före, den dagen man får barn bör man också inse att tiden då man själv är i första rummet är förbi, iallafall för de närmaste 18-20 åren.

Han måste inse att det inte är din uppgift att ta hand om allt hemma, det fungerar inte och jag förstår fullkomligt din känsla att vilja ta dina barn och åka bort.

Kanske är det det du måste göra för att pappa ska inse att han har en dotter som behöver honom varje dag, inte någon gång då och då.

Tröst kramar i allt elände, jag hoppas att din man inser vad han måste göra för att få behålla sin familj.

Hon får ju inte sköta mammans häst ( pga vissa omständigheter ) och TS dotter vägrar låta henne sköta hennes häst, vilket jag också förstår egentligen.

MEN jag försöker se det genom en 13 årig flickas ögon.

Och ja pappan är den som MÅSTE ta ansvar och låta TS vila .

Hon får ju inte sköta mammans häst ( pga vissa omständigheter ) och TS dotter vägrar låta henne sköta hennes häst, vilket jag också förstår egentligen.

MEN jag försöker se det genom en 13 årig flickas ögon.

Och ja pappan är den som MÅSTE ta ansvar och låta TS vila .

Visst får hon sköta TS häst! Hon brukar ju få rida 1-2 gånger i veckan då TS är med! Så jag tycker inte att TS exkluderar henne, även om det ändå i sambons dotter ögon verkar så, för henne är det ju egen häst som gäller innan det känns riktigt bra.

Och som sagt så är det ju mycket förståerligt att dottern inte vill dela sin häst, bara för att man får en till familjemedlem så vill man ju inte dela allt. Deras värld får ju inte heller ställas på kant till vilket pris som helst.

Men du måste väl förstå att hon känner sig utanför, en pappa som sällan är hemma och så har hennes "styvmamma" och "styvsyster" ett gemensamt intresse som hon knappt får delta i :confused:

Hej det är inte att hon får vara med själv klart får hon det ,det är ju inte så att jag fryser ut henne hon är med i stallet och allting men jag kännera tt allt hänger på mig och skulle jag kunna ge henne det hon vill ha så självklart skulle hon få det men jag kan inte,Men jag är inte van att ha en unge som är spydig och kan klanka ner på anndra i skolan ,så gjorde hon även hos sin mamma,det är inte lätt att ha föreldrar som är skilda jag vet det men jag känner mig så makt lös vet inte bara hur man ska göra

Precis. Hur kan man förvänta sig att en 13-åring ska vara "trevlig" i den situationen? Jag kan tänka mig hur förtvivlad tjejens situation kan vara. Ny familj som hon kanske inte känner sig välkommen hos, frånvarande föräldrar och till råga på allt utesluten från ridningen.

Nu menar jag inte att det är så situationen är, men på den korta beskrivning TS ger skulle det kunna vara så. Och framför allt kan tjejen uppleva att det är så.

TS: Det låter som om ni skulle behöva hjälp utifrån, om man gå på den kortfattade information vi fått här. Kanske finns det en skolkurator eller liknande som kan guida er?

Men snälla självklart är hon välkommen ,Jag pratar ju med henne om hon vill flytta tillbaka till sin mamma eller om hon trivs och hon vill bo kvar här,ja utesluten ridning,hon rider på ridskola som jag har fixat åt henne hadde jag velat strunta i henne så hadde jag inte fixat det,

Jag tycker inte at det är rättvist att TS dotter plötsligt ska dela sin häst med sambons dotter. Hästen är som jag förstår hennes egen och att då plötsligt få en delägare är nog inte så kul. Att hon kan få ta en/två dagar i veckan kan ju vara en annan femma, som medryttare.

Ja det är ju min dotters häst och hon vill inte låna ut den till någon,och jag kan inte göra så mkt där ,det är ju hennes inte ska hon behöva dela den nu med någon annan ,

JO, det kan du faktiskt.
Ska HANS dotter bo hos Er så är det nog faktiskt hans förbenade skyldighet att se till att det fungerar på ett bra sätt och det gör det uppenbarligen inte just nu.
Du måste nog faktiskt säja ifrån på skarpen på den fronten om du själv ska slippa gå in i väggen pga hans dotter.

Ja vist har du rätt men jag försöker att göra allt bra och han sa även när hon flyttade hit att han skulle dra ner med jobb,Men vadå på skarpen han tycker att allt är bra,det va lika när hans och min dotter blev osams och han märkte ingen ting ja vem fick ta det jo det är jag,jag är ju rädd att gå in i väggen

Jag förstår dej till fullo:crazy:
Sina egna barn har man fostrat till de individer de är, man har satt upp regler som de ska följa och följer, man har sett till att de kan uppföra sig och man har de barn man vill ha.

Sedan ska man plötsligt ta hand om någon annans barn, som man inte kunnat påverka ett dugg i uppfostran tidigare utan bara får finna sig i att sådan är hon.

Givetvis mår flicka skitdåligt men är det din uppgift att lösa det hela så att hon mår bra?
Jag tycker inte det, pappan måste inse att hans barn är hans och att han inte kan lasta över dem på dej hela veckorna.

Hur mycket tar han hand om dina barn?
Om du skulle ta hand om hans barn lika mycket som han tar hand om dina, hur skulle det bli då? Kaos?

Att pappa trivs är viktigt men att barnen trivs går före, den dagen man får barn bör man också inse att tiden då man själv är i första rummet är förbi, iallafall för de närmaste 18-20 åren.

Han måste inse att det inte är din uppgift att ta hand om allt hemma, det fungerar inte och jag förstår fullkomligt din känsla att vilja ta dina barn och åka bort.

Kanske är det det du måste göra för att pappa ska inse att han har en dotter som behöver honom varje dag, inte någon gång då och då.

Tröst kramar i allt elände, jag hoppas att din man inser vad han måste göra för att få behålla sin familj.

Det som är riktigt tråkitt som jag tycker är att han har alltid haft mina barn som sina han älskar min dotter säjer han,han känner inte sina barn säjer han ,Jag undrar i bland om det är så att han är frånvarande av sin dotter för hon är så lik sin mor,jag vet inte men bara en tanke i bland

Ja vist har du rätt men jag försöker att göra allt bra och han sa även när hon flyttade hit att han skulle dra ner med jobb,Men vadå på skarpen han tycker att allt är bra,det va lika när hans och min dotter blev osams och han märkte ingen ting ja vem fick ta det jo det är jag,jag är ju rädd att gå in i väggen
Det är ju för att han inte SER problemen, för att han inte är hemma och tar tag i saken, Det GÅR INTE att du försöker göra allt bra, om du inte får mer backup från barnets pappa!
Allt ÄR INTE bra och det rä DET du måste få honom att förstå!
Han måste fatta att det är HANS ansvar att dottern mår bra och att HAN måste prioritera SITT BARN framför att han trivs på jobbet och tjänar bra med pengar!

Jag förstår att du är rädd att gå in i väggen, du MÅSTE ställa krav på pappan att han ser till att ta sitt ansvar FULLT UT i ert hem och er familj! Och det innebär att han inte kan jobba på bortaplan hela tiden!

Det som är riktigt tråkitt som jag tycker är att han har alltid haft mina barn som sina han älskar min dotter säjer han,han känner inte sina barn säjer han ,Jag undrar i bland om det är så att han är frånvarande av sin dotter för hon är så lik sin mor,jag vet inte men bara en tanke i bland

Ivägskickad av sin mamma och bor hos en pappa som varken är hemma eller som vill lära känna henne.

Så outsägligt sorgligt. Det gör ont i hela mig när jag läser det här.

Jag förstår till fullo att du upplever situationen som arbetsam.
Men när jag läser det du skriver så kan jag bara känna en enorm oro för vad det ska bli av denna tjej som står i början av tonåren.
En tid då man behöver så mycket kärlek, trygghet och omtanke för att kunna växa sig till en stark individ som ska klara av det hårda vuxenlivet.

Med tanke på hur du och ev. hennes pappa känner det så tror jag aldrig att det här kommer fungera även om han börjar att arbeta på hemorten.
Jag lägger ingen skuld på din man, jag vet inte bakomvarande orsaker, men att endast träffa sin egna dotter 2 veckor per år vittnar om att det knappast kan vara någon överraskning att han väljer att lämna både henne och er i en skör situation..

Mitt hjärta värker för den här tjejen som verkar vara bortknuffad av de två som ska stå henne allra närmast.
Bakom den "taskiga" attityden finns det nog ett hjärta som både bär sår och längtar.

Hennes "tjat" om häst är säkerligen inte av bortskämdhet eller av "jag ska med ha" utan är nog ett förtvivlat försök att komma med i gemenskapen.
Att få tillhöra!
Det kunde lika gärna ha handlat om någonting annat misstänker jag.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 578
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 150
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 594
Senast: nowayout
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar