Orkar inte snart

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Orkar inte snart

Fortfarande hålls hon utanför gemenskapen.
Man delar på saker inom en familj, det gäller även djur.
Att TS låter sin dotter totalvägra att låna ut sin häst är ju bara :eek:
Det är för mycket VÅRAT och DERAS i TS syn på saken.
Tycker heller inte att man kan kräva egen häst, men jag förstår bonusdottern till fullo, hon får inte vara med och vill ha något eget för att få känna gemenskap plus att de har delat intresse och då låter det väldigt konstigt att hon bara får följa med ibland? Då kan hon väl inte vara så direkt prioriterad?

KL
Jag tror säkert att alla ni som sitter inne med hemligheten om VAD EN FAMILJ ÄR och HUR EN BONUSMAMMA SKALL VARA har hjälpt henne att finna styrka att ställa krav på sin sambo, vilket väl är den enda punkt de flesta här är eniga. Däremot tycks inte alla förstå att man inte alltid besitter den styrkan. Istället för att trycka ned TS kanske ni skulle ta o poängtera de många goda sakerna hon faktiskt gör det gynnar förmodligen bonusbarnet ifråga betydligt mer än alla fula påhopp. :mad:

Jag vet inte vad ni får för bild av TS när ni läser hennes inlägg men jag ser en trött och tämligen ensam kvinna som skulle kunna göra med lite peppning, i synnehet som hon är den enda vuxna som öht tycks lägga två fingrar i kors för det mkt omtalade bonusbarnet. Att skriva om TS att hon är egoistisk, påstå saker som ATT NI ÄR INGEN FAMILJ tycker jag är att sparka på en som redan ligger och det gynnar knappast någon. Själv tror jag inte på något sådant som en universell familjemodell som passar alla. Tycker heller inte att det skulle vara så konstigt om TS upplever flickan som en börda då hon ensam har axlat ansvaret att få en bonusfamilj att fungera.Det är jobbigt även när man är två som hjälps åt. Så alla ni som påstår er värna så mkt om bonusbarnet, tryck inte ned den enda person flickan har för vad har hon att vinna på detta ? Peppa istället TS så hon får kraften och modet att gå på flickans pappa och kräva att han tar sitt ansvar för det barn HAN har satt till världen. TS är väl inte mer än människa eller ?

Jag vet inte vad ni får för bild av TS när ni läser hennes inlägg men jag ser en trött och tämligen ensam kvinna som skulle kunna göra med lite peppning, i synnehet som hon är den enda vuxna som öht tycks lägga två fingrar i kors för det mkt omtalade bonusbarnet. Att skriva om TS att hon är egoistisk, påstå saker som ATT NI ÄR INGEN FAMILJ tycker jag är att sparka på en som redan ligger och det gynnar knappast någon. Själv tror jag inte på något sådant som en universell familjemodell som passar alla. Tycker heller inte att det skulle vara så konstigt om TS upplever flickan som en börda då hon ensam har axlat ansvaret att få en bonusfamilj att fungera.Det är jobbigt även när man är två som hjälps åt. Så alla ni som påstår er värna så mkt om bonusbarnet, tryck inte ned den enda person flickan har för vad har hon att vinna på detta ? Peppa istället TS så hon får kraften och modet att gå på flickans pappa och kräva att han tar sitt ansvar för det barn HAN har satt till världen. TS är väl inte mer än människa eller ?
Håller HELT med du! :bow:

Fortfarande hålls hon utanför gemenskapen.
Man delar på saker inom en familj, det gäller även djur.
Att TS låter sin dotter totalvägra att låna ut sin häst är ju bara :eek:
Det är för mycket VÅRAT och DERAS i TS syn på saken.
Tycker heller inte att man kan kräva egen häst, men jag förstår bonusdottern till fullo, hon får inte vara med och vill ha något eget för att få känna gemenskap plus att de har delat intresse och då låter det väldigt konstigt att hon bara får följa med ibland? Då kan hon väl inte vara så direkt prioriterad?

Var någonstans hålls hon utanför gemenskapen!? Helt absurt att påstå något sådant! Och vadå totalvägra!? Hästen lämpar sig inte för sambons dotter för det första, sedan så ska vi ju se det hela ur mer än ett barnperspektiv här! På vilket vis gynnar det det den nya familjekonstellationen att ställa allt på ända på några månader!? Att synka ihop en familj tar TID!!

Och flickan får ju hjälpa till med TS häst så varför ska hon då ha tillgång till båda, relationerna barnen emellan mår säkert bättre av att de har det upplägget. Även om man är en familj så tar det tid innan den känslan har byggt upp och det kan man inte påtvinga någon i all hast och tro att det kommer något gott ur det!

Och var står det att hon bara får följa med ibland, hon är väl med till hästarna även om hon inte rider varje gång, det var ridningen som var 1-2 göånger i veckan inte medföljandet!

Kicki :laugh:

Eftersom Ts nu har lämnat tråden och argumenten börjar gå på tomgång så låser jag denna tråd.

Snurrfian-moderator

Tycker precis som dig här! :bow: :bow: TS ber om råd då hon är helt slut och ser inte "skogen för bara träd"! Hon gör mer än både mamman och pappan tillsammans och ändå så så gör hon inte nog. Utan anklagas mer eller mindre för att stöta ut flickan!

Har nu sagt mitt om detta och hoppas att TS tar ett ordentligt snack med sin sambo!

Kicki :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 578
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 148
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 594
Senast: nowayout
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar