E
Elemmírë
Sv: Orkar inte snart
Varför vill inte din dotter låna ut sin ponny?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du lägger all skuld på detta barn som inte har någon som helst möjlighet att påverka sin situation utan får bo och leva på det vis ni vuxna bestämt. Den du borde vara fly förbannad på är din sambo, som inte tar sitt ansvar som förälder.
Istället blir du arg och frustrerad över ett barn. Det är inte barnet som är problemet utan barnets far och det är där du ska lägga energin.
Ni har tydligen gemensam ekonomi, men du betalar hästarna själv. Det måste ju då innebära att din sambos pengar betalar en större del av era gemensamma kostnader. Det här måste ändras om ett barn till ska rymmas inom den ekonomin. Jag säger inte att hästar ska säljas, men det är rätt självklart att om fem personer ska leva på samma pengar som försörjde fyra tidigare så blir det en lägre summa som kan läggas på varje familjemedlem.
Men var är och vad gör flickans föräldrar?
Varför tar inte de hand om sitt barn?
Men TS skriver att hon jobbar av foder, spån och hovslagare. Inte betalar utan jobbar av det genom att ibland jobba 7 dagar i veckan två månader i sträck. (Då är man engagerad i sina hästar!!! )
Så några pengar ur den gemensamma kassan handlar det inte om i det här fallet, jag tvivlar på att hon skulle orka jobba i den omfattningen jämt för att försörja en häst till.
Nej, mer ansvar från de biologiska föräldrarna tycker jag! TS är ju faktiskt den som är mest engagerad i denna flicka just nu...
Tjejen måste visa sedan hur allvarlig hon är med hästen. Först att hon sköter skolan, sina ridlektioner på ridskolan, hjälper till hemma med inne-sysslor och stallsysslor och försöker på något sätt spara eller hjälpa till för foder osv för de hästar som är nu bilden. Till TS det är inte din dotter heller, så där måste pappan vara med på inköpet av häst/ hund osv och även stå för kostnaderna plus att tjejen hjälper till. Jag kan förstå att tjejen känner sig utanför, men hon måste också visa att hon verkligen menar allvar, inte bara tjata sig till en häst som också är en dyr kostnad och sedan när den är på plats, struntar i den. Om ni skaffar foderhäst, hon måste visa innan att hon kan sköta skola osv innan ni ens skulle tänka på detta. Detta skulle jag som förälder säga till henne. Den dag ni ser att hon har tex under en termin skött sina studier, hjälpt till hemma osv, den dag kan ni fundera på en häst och då till en början över sommaren och sedan får ni se.
Vad F-N menar du med det,att hon känner sig usel bara för jag känner mig trött maktlös,
Jag måste ta tag i det skriver du,
Allt handlar om mig JAG JAG JAG
det är alltid jag som ska hjälpa reda upp i min släkt ,
alla tar alltid för givett i min släkt att jag fins och orkar allt,
Vad F-N menar du med det,att hon känner sig usel bara för jag känner mig trött maktlös,
Jag måste ta tag i det skriver du,
Allt handlar om mig JAG JAG JAG
det är alltid jag som ska hjälpa reda upp i min släkt ,
alla tar alltid för givett i min släkt att jag fins och orkar allt,
Men TS skriver att hon jobbar av foder, spån och hovslagare. Inte betalar utan jobbar av det genom att ibland jobba 7 dagar i veckan två månader i sträck. (Då är man engagerad i sina hästar!!! )
Så några pengar ur den gemensamma kassan handlar det inte om i det här fallet, jag tvivlar på att hon skulle orka jobba i den omfattningen jämt för att försörja en häst till.
Nej, mer ansvar från de biologiska föräldrarna tycker jag! TS är ju faktiskt den som är mest engagerad i denna flicka just nu...