Sv: Ord ni inte står ut med?
Kära vänner, ni har fått mig att skratta hysteriskt
Eller "framstjärtsgelé"?
Kära vänner, ni har fått mig att skratta hysteriskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller "framstjärtsgelé"?
Men
Även min man och min pappa säger "vi måste få tag i en riktig karl" i dessa kritiska situationer.
Jag har hört detta ord blivit simultanöversatt till tyska som "Vaterkäse".Flensost.
Inte enligt Lars-Gunnar Andersson, doktor i allmän språkvetenskap och professor i modern svenska, då.
Det är möjligt att folk du träffar använder det annorlunda. Eller att du tolkar dem fel. Men då är det bättre att du beskriver det så - alltså hur DU uppfattar det. När du sedan får se vad en språkprofessor säger kan du ju tänka Jaha, då har jag haft fel för mig.
Johooo då! Dra in lördagsgodiset!kan inte tvinga barnen att inte säga det...
*kl
Jag hatar ordet kräm efter att ha jobbat med en som kallade ögonklet för kräm. Detta när vi jobbade på en avdelning med mycket sjuka människor och torkade tjockt grönt ögonklet.
Kräääm
Och på tal om alla -is ändelser så berättade min kompis att dom på hennes sons förskola hade nån slags pedagogisk avdelning eller liknande som dom kallar för peddis. Jamen vem fan vill ha sitt barn på peddis?
*kl
Och på tal om alla -is ändelser så berättade min kompis att dom på hennes sons förskola hade nån slags pedagogisk avdelning eller liknande som dom kallar för peddis. Jamen vem fan vill ha sitt barn på peddis?