Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

kl

Ingen har reagerat negativt mot finskans hän, som alltså är exakt samma som hen. Praktiskt. Men vi har ingen motsvarighet till han eller hon, vilket kan bli problematisk i meningar som beskiver två personer av olika kön, och man vill förtydliga vem som gjorde vad.

Fast vi säger oftast den om människor på finska "Se oli vihainen", eftersom "hän oli vihainen" inte känns som talspråk och tar längre tid att säga:D

Vänta bara Sverige, snart inför ni också den...

kl

Ingen har reagerat negativt mot finskans hän, som alltså är exakt samma som hen. Praktiskt. Men vi har ingen motsvarighet till han eller hon, vilket kan bli problematisk i meningar som beskiver två personer av olika kön, och man vill förtydliga vem som gjorde vad.

Fast vi säger oftast den om människor på finska "Se oli vihainen", eftersom "hän oli vihainen" inte känns som talspråk och tar längre tid att säga:D

Vi kanske kan införa finska som nationellt majoritetsspråk direkt, det verkar ju praktiskt.

(Men tills dess: översättning tack!)

kl

Vad spelar det för roll när ingen ändå fattar vad ni säger? :D

Lite mer seriöst: men ni har väl ord för pojke/flicka, man/kvinna? Jag menar om det är väldigt viktigt att tala om vem som är vad? :)

Har inte läst igenom hela tråden, men själv börjar jag utveckla en stark allergi mot ordet "kränkt" :o
oavsett hur trivial händelsen är så känner sig folk kränkta - att SL inte avgår i tid, att någon glömde fråga om de skulle följa med på lunch (fastän de alltid har matlåda) osv osv...

Sedan är nog vitkissa det absolut vedervärdigaste ordet i svenska språket jag någonsin hört.... :crazy:

Vi kanske kan införa finska som nationellt majoritetsspråk direkt, det verkar ju praktiskt.

(Men tills dess: översättning tack!)

Nej, vi övergår till finska helt och hållet. Översättning "Den var arg" och "Hen var arg"

Vad spelar det för roll när ingen ändå fattar vad ni säger? :D

Lite mer seriöst: men ni har väl ord för pojke/flicka, man/kvinna? Jag menar om det är väldigt viktigt att tala om vem som är vad? :)
Poika, tyttö, mies, nainen.

Men vem orkar skriva pojke och flicka hela tiden, då det är lättare att skriva han eller hon. Eller hen:D

Ah men vad tusan, hur har jag kunnat missa den innan? Nåja, den är lika rolig ändå :D

Herregud, tänk på att jag närmar mig Tenaåldern med stormsteg!

:rofl::rofl::rofl::rofl:

KYCKLING SURPRISE
(ca -5000 kcal)

1 kycklingbröst (Obs, välj en kyckling med små pattar)

Ät kycklingbröstet rått. Vänta på att salmonellan ska kicka in.

Knipövningar?

Borde kanske ha postat i middagstråden? Jag tycks alltid skriva på fel ställe.:(

Okej, jag erkänner.

Såhär ser jag ut egentligen:

mpa_trek9.jpg

med medföljande nipplar och allt.

Nänänä, hallå där, det där är faktiskt JAG! Inga identitetsstölder här, tack!

Oj, blir så jobbigt när mina olika personligheter möts :o

Idag sprang jag åter på ett ord jag får klåda på insidan av.

facerape. Toppas möjligen av fejsrejpad.

KL

Har bara senaste dygnet sett svärisar på två ställen på Buke. Apropå -is då.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka