Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

Åh, nu har jag följt denna tråd länge nog och min motståndskraft äro numera noll och intet...
Följande ger mig mjäll, migrän och plattfot och jag sliter hellre ut tungan med bandsåg än nedlåter mig till att använda dem:
Smegma (vet inte ens om det är ett riktigt ord)
Rikligt
(Gå i) Bräschen
Geggveck
Harskla (dialektalt?)
Hen

Sen har jag även svårt att ta folk på allvar som försöker använda uttryck som de inte riktigt vet vad de betyder, till exempel trampa i klaveret. :banghead:

En annan grej jag hänger upp mig på är att många inte vet hur man använder "JU förr, DESTO bättre"-uttrycket. Hör ofta "desto fler desto roligare" eller liknande och det gör att jag vill begå harakiri medelst slö lie.
...vilket osökt för mig in på skillnaden att TA sitt liv eller BEGÅ självmord. :arghh: :arghh: :arghh:

Puh, nu mår jag bättre. :p

kl

Det finns många ord som är hemska men mina som jag kommer på just nu är:
dax - hemskaste stavningen ever, det heter dags, bläää.
hen - uäk, hemska ordet får mig att vilja slå något varje gång jag hör/ser det.
när någon säger balangs till balans, hur sjutton får man in ett ng-ljud där? Gäller alla "ans"-ord.

Smegma (vet inte ens om det är ett riktigt ord)

På en frågeenkät om klitoris så fanns smegma med som rätt svar på frågan; (ungefärlig formulering) Vad kallas den oljiga kräm som produceras under klitoris förhud?
Så tydligen är det ett riktigt (vidrigt) ord. :yuck:

Någon annan nämnde ordet hudkostym, det har jag också väldigt svårt för. Hörde det på boendet där jag sommarjobbade. Mår lite illa varje gång jag hör det. Tänker på någon skräckfilm där en kille sydde en dräkt av skinnbitar från olika människor. :yuck:

Kl

Ni som inte tyckte om vårtgård och tissar. Ni kan även få min mormors äckligt fula ord tissetåren. Jag tror hon menar bröstvårtan men jag är osäker på om det inte nästan kan vara hela bröstet hon syftar på O_o men jag vet att jag avskyr ordet! :yuck:

Kl

Ni som inte tyckte om vårtgård och tissar. Ni kan även få min mormors äckligt fula ord tissetåren. Jag tror hon menar bröstvårtan men jag är osäker på om det inte nästan kan vara hela bröstet hon syftar på O_o men jag vet att jag avskyr ordet! :yuck:

Tror du inte att hon menar bröstmjölk?
"Tår från tisse" = droppe från bröstvårta = bröstmjölk
Jämför "kaffetår" = lite kaffe
eller "tår på tand" = hmmm..... *googla-googla* = en sup !?

OK du får fem poäng av fem möjliga i äcklighetsgrad för det ordet.

Själv älskar jag att hata "förtjusande" :yuck: :yuck: :yuck:

På en frågeenkät om klitoris så fanns smegma med som rätt svar på frågan; (ungefärlig formulering) Vad kallas den oljiga kräm som produceras under klitoris förhud?
Så tydligen är det ett riktigt (vidrigt) ord. :yuck:

Åh fan. Visst är smegma ett ord, ett fult sådant. Men jag har alltid trott att det bara var flensosten som egentligen hette så.

Nej nej inte bröstmjölk. Utan det exempel jag kan dra är när vi tittade på gamla bilder i ett fotoalbum och min mormor utbrister "titta vad söt du var där du ligger hos mamma med tissetåren i munnen". Så det år bröstet alternativt bröstvårtan som avses och inte mjölken för den kallar även hon för bröstmjölk/mjölk.

Smegma. Flensost. Tack mandalaki, där dog jag en smula inombords. :cry:

Och flensost! Jag klarar knappt av att skriva det. Varför heter det så? Det är ju ett vidrigt ord.

Jag har dock aldrig använt det annat är som exempel på gräsliga ord. När behöver man det ordet?

Ja, flensost och i samma familj kånkelbär kvalar in på äckellistan hos mig, helt klart.

Jag använder det verkligen inte, var bara tvungen att se reaktionerna :laugh:

Det ÄR ett vidrigt ord.

Men jag visste faktiskt inte att det heter smegma även på kvinnor. Som om vi var en massa gråa hennar allihop.

Jag använder det verkligen inte, var bara tvungen att se reaktionerna :laugh:

Det ÄR ett vidrigt ord.

Men jag visste faktiskt inte att det heter smegma även på kvinnor. Som om vi var en massa gråa hennar allihop.

Jag tyckte att förklaringen om kvinnors smegma och förhud och allt vad det var i sin helhet klart antydde att vi är en jämngrå hen-massa. Det var bland det mest queera jag har läst.

Att du inte pratar om flensost så ofta hade jag väl på känn, men varför finns ordet? Pratar läkare om flensost?

Nä, det är nog ett flashbackord - sedan långt innan internet fanns. Jag har hört det sedan jag var liten.

Kära Mixoman, respektera att vi är många här som tänkt äta middag ikväll:(

(Framstjärtsgelé:rofl:)

Jag vet inte riktigt vad det är med småbarn och -is? "Bebis är så tröttis, han ska få en smakis till mellis medan jag letar efter hans snuttis.":wtf:

Mellis tycker jag är gräsligt, framförallt när vuxna använder det. Det låter som man inte kan prata ordentligt.

Nu har jag inte läst hela tråden men jag fick allergiska utslag när min man på fullaste allvar frågade sina barn om de var bajsis?!? :yuck:

Det ordet är nu bannlyst i vårt hem, Däremot använder barnen kissis, vilket jag hatar och vägrar använda men kan inte tvinga barnen att inte säga det...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Luktar gnagare?
  • Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

Tillbaka