Sv: Operera eller inte! HjÄlp mig vÄlja...
Lavinia- Benbitarna upptäcktes vid vanlig rutinröntgen som gjordes eftersom försäljning kanske skulle bli aktuellt i vår. Alltså inga problem som gjorde att hästen blev röntgad, men jag förstår om det kan låta lite lurigt...Förstår dig så väl.
ZOFUS-jag är inne på din linje, och kommer seriöst att fundera på OP. Hästen får gärna bli kvar-men den är riktigt fin och pengar är ju trevligt.
Miaa-Jag är inte särskilt orolig för just försäkringsbiten och reservationer. Den risken är jag villig att ta. Det lutar väl åt att kanske OP.
Sickan-förstår hur du menar att du inte skulle operera, men hade du tänkt sälja din häst sen eller bara behålla? Tänker att om den har 1 benbit kvar så blir den ju mindre attraktiv för köpare eller? Bara en tanke...
Fråga då till er alla.
Anta att hästens värde i förhållande till prestationer, stam och kapacitet är 180 000kr (sätter bara ett ca pris för att ha något att utgå ifrån) OM min häst varit helt utan OCD.
Vilket är ett rimligt pris om hästen är OP och "friskförklarad" och igång efter OP och alltså utan benbitarna och har fina plåtar i övrigt?
Och vilket är ca priset om hästen har dem kvar, men fortfarande är besvärsfri och med positivt utlåtande från kunnig hästveterinär?
Vore intressant att se hur ni tänker rent prismässigt. Vill helst inte gå in på mer detaljer om hästen eftersom den inte är helt okänd även om den absolut inte är någon rikskändis
, vill inte att mina inlägg ska betraktas som reklam eller annons...