Enya
Trådstartare
Sv: Operera bort brösten
Jag försöker skriva just det att för mig handlar inte mina bröst om att vara kvinna. Men jag tror att det anses fel att ta bort dem just för att de anses tillhöra en kvinna. Förstår du hur jag menar? Jag har inte dem så laddade, eftersom de är utan funktion och jag kan lika gärna slippa dem liksom. Jag är i mina egna ögon inte mindre kvinna om jag har bröst eller om jag inte har bröst. mitt kön sitter inte i mina bröst helt enkelt.
Jag känner att jag bara måste kommentera detta.
Könsidentitet sitter inte i bröst eller deras storlek. Jag är kvinna och jag har ett börst. Min könsidentitet ändrades itne för att ena bröstet togs bort. en bekant har opereratbort bägge. Hon är lika mycket kvinna för det.
Flera gånger har jag fått kommentarer om att jag är väldigt kvinnlig i mitt uttryck/klädsel/stil. Det har inte förändrats ett dugg av att jag inte har två bröst och inte längre bär BH.
Jag tror inte att du Enya blir mer eller mindre kvinna av att amputera ett par kroppsdelar. Det är ditt inre du skulel behöva amputera för att förändra det.
Upplever du man vara av "det tredje könet" så beror det inte det på om man har små eller stora bröst, eller getingmidja. Könsidentitet sitter i hjärnan.
Ja känner flera ganska "maskulina" kvinnor som har rejäla bröst. De är inte mer feminina för det.
Jag tror inte att det handlar om brösten egentligen. De är bara symbol för något. Detta något kommer inte att ändras ifall du amputerar dig?
Jag försöker skriva just det att för mig handlar inte mina bröst om att vara kvinna. Men jag tror att det anses fel att ta bort dem just för att de anses tillhöra en kvinna. Förstår du hur jag menar? Jag har inte dem så laddade, eftersom de är utan funktion och jag kan lika gärna slippa dem liksom. Jag är i mina egna ögon inte mindre kvinna om jag har bröst eller om jag inte har bröst. mitt kön sitter inte i mina bröst helt enkelt.