Operera bort brösten

Sv: Operera bort brösten

Det finns bh:ar som är bra utan byglar, jag avskyr byglar...sen kör jag mes sportbh iallafall fast jag har ganska stora boobs
Men vill man ha en riktig bh så ska man nog knalla in på en specialaffär

Ja visst får man göra det, och betala en massa pengar för en grej som man inte ens vill ha egentligen men bara behöver för de där jäkla grejerna på framsidan av mig MÅSTE finnas där, för andras skull. :(

Vill jag lägga pengar på att köpa 3 bhar till mina dumma bröst istället för att köpa en sele till min häst så jag kan köra henne? :arghh:
 
Sv: Operera bort brösten

Anledningen till att jag skapade tråden var för att jag i den andra tråden funderade på skillnaderna. Det är mer accepterat i samhället i stort att förminska eller förstora sina bröst (och nu pratar jag inte om de operationer som görs för att någon har ont i ryggen och liknande, utan om ren och skär skönhet), men gud nåde den som istället vill ta bort brösten helt- då jäklar har den personen problem.

Känner du att du har fått svar på den frågan?
 
Sv: Operera bort brösten

Men du måste väl ändå inse skillnaden mellan att korrigera ett synfel och att amputera en kroppsdel. Om du velat operera bort ögonen hade nog lika många reagerat.
 
Sv: Operera bort brösten

Jag har C-/D-kupor.

Om du blir platt som du säger, trycks de bara inte ut i sidorna, typ?
(nej jag kan inget om sånt :P )

Nej, äger ingen sport-bh, har inte ens kollat eftersom jag tagit förgivet att det är ytterligare ett plagg som inte finns till tjockisar.:o

Sport-BH finns i alla storlekar. Jag känner flera i viktklassen 100+ som använder t.ex. Shockabsorber.

Hur "platt" du kan bli beror ju dock på hur stora bröst du faktiskt har. Niffe har ju 70C, vilket innebär att hennes bröst är en kupstorlek mindre än mina som drar 75C. Så även om vi båda har C-kupa är hennes mindre, vilket innebär att om du t.ex. har 80C/D eller 85C/D så är brösten ändå några storlekar större än Niffes.

Kupan på en BH i 80C är (ungefär) lika stor som en i 70DD och kupan i storlek 70C är lika stor som en kupa i storlek 80A (om jag inte räknat helt fel).
 
Senast ändrad:
Sv: Operera bort brösten

Sport-BH finns i alla storlekar. Jag känner flera i viktklassen 100+ som använder t.ex. Shockabsorber.

Hur "platt" du kan bli beror ju dock på hur stora bröst du faktiskt har. Niffe har ju 70C, vilket innebär att hennes bröst är en kupstorlek mindre än mina som drar 75C. Så även om vi båda har C-kupa är hennes mindre, vilket innebär att om du t.ex. har 80C/D eller 85C/D så är brösten ändå några storlekar större än Niffes.

Kupan på en BH i 80C är (ungefär) lika stor som en i 70DD och kupan i storlek 70C är lika stor som en kupa i storlek 80A (om jag inte räknat helt fel).

Oj, undrar vilken storlek jag har då? :eek: Nu blev jag förvirrad!
 
Sv: Operera bort brösten

Vi är många som undrar vilken storlek vi egentligen har. :D Jag har oftast 75C men ibland krävs det 75D, ibland funkar 70D bäst, någon enstaka gång har 70C funkat. Storleken är ju trots allt mest ett riktmärke, precis som med alla kläder.
 
Sv: Operera bort brösten

Jag har mellan 85 C och 90 D Allt där emellan, nån gång 100 D men då har jag blivit förvånad som fan! :eek:
 
Sv: Operera bort brösten

Ja visst får man göra det, och betala en massa pengar för en grej som man inte ens vill ha egentligen men bara behöver för de där jäkla grejerna på framsidan av mig MÅSTE finnas där, för andras skull. :(

Vill jag lägga pengar på att köpa 3 bhar till mina dumma bröst istället för att köpa en sele till min häst så jag kan köra henne? :arghh:

Du behöver inte köpa svindyra bh:ar. Kolla på cellbes eller på ellos. Särskilt cellbes har ofta väldigt billiga bh:ar på rean och rea har de ju jämt. Jag vill inte heller lägga enorma summor på sådant så jag brukar köpa 2 för 98 kr eller 3 för 149 kr och liknande priser. Så mycket mer är jag faktiskt inte redo att lägga. Jag beställer ett tiotal, provar i lugn och ro hemma och skickar tillbaka de jag inte vill ha. Så mycket smidigare än att stå och svettas i en provhytt någonstans. Det blir faktiskt också oftast billigare även om man måste betala frakten. Dels för att oftast kostar det att åka dit affären finns också kanske man vill gå och äta efteråt och då rullar hundralapparna iväg. Sedan är ju själva bh:arna billigare också.

Jag skulle vilja tipsa dig om att prova bh:ar utan bygel. Dels så är de mjuka och sköna och det är inget som skaver eller gör ont och dels så kan jag tänka mig att det spelar mindre roll då att ditt ena bröst är mindre än det andra.
 
Sv: Operera bort brösten

Du ska inte säga att du är ful. Nu har jag ju inte träffat dig men jag kan inte tänka mig att någon som har så mycket fint inom sig som du har kan vara ful. Iallafall inte i mina ögon. Skönhet är ju inte bara det som syns på ett foto utan så väldigt mycket mer. Jag vet att väldigt många är väldigt utseende fixerade men det finns faktiskt de som inte bryr sig så mycket om hur folk ser ut utan som ser det som ryms inom människan.

Vad gäller vikten så säger jag sähär; så länge man mår bra så spelar det ingen roll vad vågen visar. Det som spelar roll är att människan trivs. Trivs man inte så får man ju försöka ändra på det man inte trivs med så att man mår bra igen. Det är värt att ändra på det som gör att man inte mår bra. Man har bara ett liv och en kropp och kroppen får man försöka ta hand om så att den mår bra.

Vad gäller klimakteriet så tog ju jag beslutet att jag inte ville ha fler barn och steriliserad mig. Det är en av de bästa sakerna jag har gjort för då fick jag ta beslutet själv. Annars tror jag att jag som du hade känt mig lite osäker i min identitet som kvinna men nu känns det bara bra. Jag längtar efter när menstiden är över för gott.
 
Senast ändrad:
Sv: Operera bort brösten

Jag som har 75DD köper sportbh på h&m för 100-200 kr, funkar hur bra som helst.

Nu börjar det ju likna nåt! _)

Vi får nog ha en brösttråd så man kan få se hur stora brösten är i de olika storlekarna hahaha!

Är 75 DD stort? Är mina 85-90 C D stort?
 
Sv: Operera bort brösten

Du behöver inte köpa svindyra bh:ar. Kolla på cellbes eller på ellos. Särskilt cellbes har ofta väldigt billiga bh:ar på rean och rea har de ju jämt. Jag vill inte heller lägga enorma summor på sådant så jag brukar köpa 2 för 98 kr eller 3 för 149 kr och liknande priser. Så mycket mer är jag faktiskt inte redo att lägga. Jag beställer ett tiotal, provar i lugn och ro hemma och skickar tillbaka de jag inte vill ha. Så mycket smidigare än att stå och svettas i en provhytt någonstans. Det blir faktiskt också oftast billigare även om man måste betala frakten. Dels för att oftast kostar det att åka dit affären finns också kanske man vill gå och äta efteråt och då rullar hundralapparna iväg. Sedan är ju själva bh:arna billigare också.

Jag skulle vilja tipsa dig om att prova bh:ar utan bygel. Dels så är de mjuka och sköna och det är inget som skaver eller gör ont och dels så kan jag tänka mig att det spelar mindre roll då att ditt ena bröst är mindre än det andra.

Har jag ingen bygel så hänger brösten, det är som om bygeln stabiliserar brösten så att axelbanden sitter bra och inte glider eller länger sig. För på de utan bygel så hänger bh av bröstens tyngd trots att jag spänner in bandet i tid och otid. Är det fler än jag som känner igen det?

Jag ska kolla på sportsbh, förhoppningsvis hamnar inte brösten under hakan på mig eller trycks ihop så jag inte kan andas :sneaky:

Men sånn finns väl på cellbes och sånt också?
 
Sv: Operera bort brösten

Du ska inte säga att du är ful. Nu har jag ju inte träffat dig men jag kan inte tänka mig att någon som har så mycket fint inom sig som du har kan vara ful. Iallafall inte i mina ögon. Skönhet är ju inte bara det som syns på ett foto utan så väldigt mycket mer. Jag vet att väldigt många är väldigt utseende fixerade men det finns faktiskt de som inte bryr sig så mycket om hur folk ser ut utan som ser det som ryms inom människan.

Vad gäller vikten så säger jag sähär; så länge man mår bra så spelar det ingen roll vad vågen visar. Det som spelar roll är att människan trivs. Trivs man inte så får man ju försöka ändra på det man inte trivs med så att man mår bra igen. Det är värt att ändra på det som gör att man inte mår bra. Man har bara ett liv och en kropp och kroppen får man försöka ta hand om så att den mår bra.

Vad gäller klimakteriet så tog ju jag beslutet att jag inte ville ha fler barn och steriliserad mig. Det är en av de bästa sakerna jag har gjort för då fick jag ta beslutet själv. Annars tror jag att jag som du hade känt mig lite osäker i min identitet som kvinna men nu känns det bara bra. Jag längtar efter när menstiden är över för gott.

Det var snällt sagt av dig! :)
Det finns folk som inte bryr sig om utseendet, men de är inte så många precis. Det första man ser hos en människa är utseendet ju. Det är ingen som ser hur jag är på insidan om de inte pratar med mig och då måste de ju först tilltalats av mitt utseende. Så då spelar det ju ingen roll hur snäll och trevlig jag är som person, om de väljer bort mig på utseendet.

Jag har försökt gå ner i vikt och det funkade inte så jag tröttnade. Jag tvingade mig att äta regelbundet och allt, men jag är inte sådan som person att jag fixar att äta så ofta. Jag ansträngde mig verkligen och vågen gav inte med sig så då motiverades jag inte längre.

Jag har funderat på att sterilisera mig faktiskt. Men jag har på senare tid dragit mig lite för det, för då är barnfödandet definitivt slut, tänk om jag ångrar mig?! Tänk om jag vill ha en Inez eller John ifall jag träffar någon som vill ha en Inez eller John om en massa år? Vad tycker jag om 10 år? Hur vet jag nu vad jag tycker om 10 år?
 
Sv: Operera bort brösten

Men de är ju så dyyyyyyyyyyyyyyyyra! :eek: Jösses, jag köper inte ens byxor eller tröjor för det priset! :eek::(

Det var bara ett exempel på sport-BH för att visa att det finns i alla möjliga storlekar. Givetvis finns det billigare också, men nu råkade jag själv surfa runt och kolla på just Shock Absorber just då.

http://www.ellos.se/ellos-sport/spo...1z0Z680Z1z141ll&Ns=PriceNormalProduct|0&Nao=0

http://www.ellos.se/ellos-sport/spo...1z0Z680Z1z141ll&Ns=PriceNormalProduct|0&Nao=3
 
Sv: Operera bort brösten

Har jag ingen bygel så hänger brösten, det är som om bygeln stabiliserar brösten så att axelbanden sitter bra och inte glider eller länger sig. För på de utan bygel så hänger bh av bröstens tyngd trots att jag spänner in bandet i tid och otid. Är det fler än jag som känner igen det?

Jag ska kolla på sportsbh, förhoppningsvis hamnar inte brösten under hakan på mig eller trycks ihop så jag inte kan andas :sneaky:

Men sånn finns väl på cellbes och sånt också?

Då har du antingen provat dåliga bh:ar utan bygel eller så har du provat fel storlek för det är inget som jag känner igen och jag har aldrig med bygel. Du får kolla på de som är sydda så att de stabiliserar bysten som t.ex den här http://www.cellbes.se/dam-underklad...ack-077164?oc=007&phrase=YmggdXRhbiBieWdlbA== eller den här http://www.ellos.se/miss-mary-of-sweden/bh/371893
Den här kan jag tänka mig att man inte får något stöd av däremot http://www.ellos.se/ellos-collection/mjuk-bh/396340 den här får man nog inget stöd av heller http://www.ellos.se/ellos-collection/bandeau-bh/396349
 
Sv: Operera bort brösten

Det var snällt sagt av dig! :)
Det finns folk som inte bryr sig om utseendet, men de är inte så många precis. Det första man ser hos en människa är utseendet ju. Det är ingen som ser hur jag är på insidan om de inte pratar med mig och då måste de ju först tilltalats av mitt utseende. Så då spelar det ju ingen roll hur snäll och trevlig jag är som person, om de väljer bort mig på utseendet.

Jag har försökt gå ner i vikt och det funkade inte så jag tröttnade. Jag tvingade mig att äta regelbundet och allt, men jag är inte sådan som person att jag fixar att äta så ofta. Jag ansträngde mig verkligen och vågen gav inte med sig så då motiverades jag inte längre.

Jag har funderat på att sterilisera mig faktiskt. Men jag har på senare tid dragit mig lite för det, för då är barnfödandet definitivt slut, tänk om jag ångrar mig?! Tänk om jag vill ha en Inez eller John ifall jag träffar någon som vill ha en Inez eller John om en massa år? Vad tycker jag om 10 år? Hur vet jag nu vad jag tycker om 10 år?

Fast jag har aldrig brytt mig om hur människor ser ut oavsett utan jag har alltid gått på människors utstrålning och det lär ju finnas många fler än jag som gör så. Det måste bli ett torftigt liv om man bara kan prata och umgås med människor som man tycker är vackra. Jag menar, tänk om de är totalt ointressanta att prata med eller om man inte har något alls gemensamt. Då blir det ju väldigt tråkigt. Jag är glad för att jag går på lite djupare saker än så.

Ja att gå ner i vikt kräver en hel del utav en. Man får bestämma sig och sedan komplettera med mycket motion så går det om man vill. Visst kräver det att man verkligen tänker på varenda grej man stoppar i sig och att man äter ordentligt men det är ju värt det om man trivs bättre med sig själv sedan. Men man ska ju göra det för att man själv vill och för att man då mår bättre.

Jag funderade i tio år ifrån det att jag hade bestämt mig för att jag inte ville ha fler barn innan jag steriliserade mig. Det är ju absolut inget man ska stressa fram.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 269
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 143
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp