Operera bort brösten

Sv: Operera bort brösten

Har du bestämt dig än eller velar du med att ta bort dem? Billigare är att skaffa sportbh:AR. Iaf de jag köpt har inte kostat mer än nån hundring st. Men om brösten är en sån issue så kanske det är dags att ta tag i det för gott? Kollade upp lite om kostnader men hittade inget konkret. Däremot tror jag absolut inte att det handlar om så mkt pengar som 100 tk.
 
Sv: Operera bort brösten

Jag har inte læst allt, jag har inte ork. Men jag førstår helt enkelt inte varfør du vill ta bort allt! Minska storleken rejælt och be kirurgen se till att de blir lika stora, det borde løsa problemet. Annars låter det som en bra idé att ha en sådandær special-hållare som andra berættat om hær.

Jag har rætt små och jæmna brøst och jag ær inte mamma så jag kan inte sægar att jag førstår dig. Dessutom ær brøsten viktiga før att sexet ska funka før mig. Kænner jag inte att mannen ifråga tycker om dem och rør vid dom med ømhet och om han inte førstår att det går en kanal från brøstvårtorna till livmodern och den nedre regionen så vill jag inte ælska! Klumpigt klappande och bett i brøstvårtorna føraktar jag. Kanske ælskade din man inte dina brøst, eller så ær du inte mottaglig dær? Nu har du inte lust att leva med någon ny man men livet ær långt. Man vet aldrig vad som sker... Kanske skulle du en gång bli ihop med som begåvad ælskare och så har du inte brøsten kvar... Så sæger att i så fall får han væl ælska dig ændå och det tror jag nog han kan, men något skulle fattas...
 
Sv: Operera bort brösten

Jag har en kupa i storleksskillnad. Det är rätt trist faktiskt, att hitta en BH som duger, vilket bröst ska man rätta sig efter i dag

Men om du ändå inte vill framhäva bysten så löser ju en tajt sportbehå problemet med olika stora bröst plättlätt? Ser inte problemet alls då.:)
 
Sv: Operera bort brösten

Hade jag sagt att jag inte vill ha barn hade ingen reagerat. Jo, massor av folk tycker nog att man är konstig om man inte vill ha barn. De tror att man inte kan få barn eller så tror de att man är "skadad" psykiskt på något sätt. Du har ju barn och har troligtvis inte stött på dessa reaktioner ;)
Hade jag sagt att jag inte vill se dåligt utan gör en operation så jag får bra syn så hade ingen reagerat. Jo, det finns folk som reagerar och gärna vill tala om riskerna (precis som att personen ifråga inte själv insett att det alltid finns mer eller mindre risker med en operation av vilket slag som helst).
Hade jag sagt att jag ville ta bort ett födelsemärke så hade ingen reagerat. Jo, jag har blivit nekad av läkare att ta bort ett stort och utstående födelsemärke med motiveringen "onödigt att ta bort, inte värt infektionsrisken".
Hade jag sagt att jag vill operera underlivet så hade ingen reagerat. Jo, det finns det många som reagerar på.
Hade jag sagt att jag operera en krokig tumme hade ingen reagerat. Beror nog på hur krokig och om det påverkar funktionen. Läkare ska säga ifrån om risken är större än nyttan.
Nu säger jag att jag inte vill ha bröst och det väcker känslor hos människor som jag tror är förknippat med vad som är att vara kvinna. En kvinna ska ha bröst, så är det bara. Du skrev tidigare att du tycker det är onödigt att kvinnor och män ser så olika ut. Män har (oftast) bröstvårtor och de har (oftast) inte stora ömmande ärr istället för slät hud. Mest lik en man skulle du alltså bli om du förminskade brösten, inte skalade bort dem helt.
Och det är det jag reagerar på och har tänkt mycket på genom mina år med bröst. Varför en kvinna Ska ha bröst, men inte behöver ha en krokig tumme, födelsemärke eller dålig syn.
Mina svar är fetade
 
Sv: Operera bort brösten

Har du bestämt dig än eller velar du med att ta bort dem? Billigare är att skaffa sportbh:AR. Iaf de jag köpt har inte kostat mer än nån hundring st. Men om brösten är en sån issue så kanske det är dags att ta tag i det för gott? Kollade upp lite om kostnader men hittade inget konkret. Däremot tror jag absolut inte att det handlar om så mkt pengar som 100 tk.

Nej nej, jag tog summan ur luften :)
Men jag har inte sagt att jag ska, jag har lekt med tanken och frågat varför brösten är så viktiga och varför folk reagerar så skarpt på att man vill ta bort dem.

Det år ju inte så att jag tänkt ta bort dem i morgon omedelbart heller, men lek med tanken är lite intressant tycker jag.:)
 
Sv: Operera bort brösten

Att jag reagerar på dina funderingar beror på att det i ditt fall verkar vara ett så känslomässigt beslut. Du påtalar ofta hur mycket du hatar din kropp, hur ful du är och hur du inte ens vill visa dig på bild.
Nu verkar du dessutom hata brösten extra intensivt.

Det känns inte som det är en stabil grund för att ta ett så stor beslut på.

Hade du formulerat det i mer konkreta problem gällande bysten och provat andra metoder för att lösa dessa, som terapi för en störd självbild, sportbehå och sjukgymnastik för att minska ryggproblem, inlägg för storleksjustering, metoder för att undvika svamp, binders för att minska synligheten osv vore det en annan femma.

Jag häpnar över att du inte ens testat sportbehå!
Det är ett helt underbart praktiskt plagg.
 
Sv: Operera bort brösten

Jag har inte læst allt, jag har inte ork. Men jag førstår helt enkelt inte varfør du vill ta bort allt! Minska storleken rejælt och be kirurgen se till att de blir lika stora, det borde løsa problemet. Annars låter det som en bra idé att ha en sådandær special-hållare som andra berættat om hær.

Jag har rætt små och jæmna brøst och jag ær inte mamma så jag kan inte sægar att jag førstår dig. Dessutom ær brøsten viktiga før att sexet ska funka før mig. Kænner jag inte att mannen ifråga tycker om dem och rør vid dom med ømhet och om han inte førstår att det går en kanal från brøstvårtorna till livmodern och den nedre regionen så vill jag inte ælska! Klumpigt klappande och bett i brøstvårtorna føraktar jag. Kanske ælskade din man inte dina brøst, eller så ær du inte mottaglig dær? Nu har du inte lust att leva med någon ny man men livet ær långt. Man vet aldrig vad som sker... Kanske skulle du en gång bli ihop med som begåvad ælskare och så har du inte brøsten kvar... Så sæger att i så fall får han væl ælska dig ændå och det tror jag nog han kan, men något skulle fattas...

Oj vad olika vi är!
För mig är inte brösten viktiga för sex. Det finns ingen kanal hos mina bröst- de liksom bara är där som en arm eller ett ben eller en tumme och har ingen betydelse ifall han tar på dem eller på armen liksom. Min man tyckte om mina bröst precis som de var och var inte det minsta bröstfixerade egentligen. Jag frågade en gång vilket han föredrag, stora eller små, det var små han föredrog, men att mina var det inget fel på alls. Kanske är det en sån fråga man inte vill ha svar på och som man inte bör fråga? Jag tog inte illa upp, jag ville ju veta, och han svarade ärligt och på ett bra sätt. Jag vet att han inte ljög när han sa att han tyckte om mina bröst. Han tog inte på dem på ett dåligt sätt heller, men jag kände inte mer för det.

Det är intressant det där, nu skrev du precis vad jag menade. Har jag inga bröst så fattas något för mannen. Varför kan en man inte älska mig om jag inte har bröst, varför kan han inte älska mig för hur jag är och inte hur jag ser ut?

Om en man inte kan älska mig om jag inte hade bröst, så är han inget att ha. Men är alla män sånna då, som måste ha bröst att ta på för att kunna älska och älska med mig?

Jag förstår varför tjejer opererar sig! Känslan av att inte duga som man är skapt är inte alls rolig, speciellt inte när det rör sig om bröst, som många tycker är viktiga.

Om jag inte har bröst är det svårt att hitta någon som vill älska mig och med mig, så då är det lika bra att behålla dem. För HANS skull och för min, så att jag blir älskad och får sex.
 
Sv: Operera bort brösten

Men om du ändå inte vill framhäva bysten så löser ju en tajt sportbehå problemet med olika stora bröst plättlätt? Ser inte problemet alls då.:)

Jag ska testa! :) Frågan är om det syns att de är olika stora? Jag har ingen som kan spana in det åt mig ;)
 
Sv: Operera bort brösten

Att jag reagerar på dina funderingar beror på att det i ditt fall verkar vara ett så känslomässigt beslut. Du påtalar ofta hur mycket du hatar din kropp, hur ful du är och hur du inte ens vill visa dig på bild.
Nu verkar du dessutom hata brösten extra intensivt.

Det känns inte som det är en stabil grund för att ta ett så stor beslut på.

Hade du formulerat det i mer konkreta problem gällande bysten och provat andra metoder för att lösa dessa, som terapi för en störd självbild, sportbehå och sjukgymnastik för att minska ryggproblem, inlägg för storleksjustering, metoder för att undvika svamp, binders för att minska synligheten osv vore det en annan femma.

Jag häpnar över att du inte ens testat sportbehå!
Det är ett helt underbart praktiskt plagg.

Men om det inte hade varit ett känslomässigt beslut, vad hade beslutet fattats på då?

Jag har ingen störd självbild, min självbild baseras på mitt utseende, som är fult, det är fakta.

Sportbehå ska testat snart, jag har låtit bli eftersom jag inte trott det funnits för tjockisar.

Jag har aldrig haft svamp och det är jag jätteglad för! Vet att många har problem med det, så jag är glad att jag sluppit! :)
 
Sv: Operera bort brösten

Nästan alla har olika stora bröst, men ovanligt att de är lika.
Oftast är högra större av någon anledning.
En sport-bh jämnar ut bysten, och olikheter brukar försvinna.
Mina ser ut som en tillplattad skogaholmslimpa i sportbh:D
Bekvämt och praktiskt.
 
Sv: Operera bort brösten

....
Det är intressant det där, nu skrev du precis vad jag menade. Har jag inga bröst så fattas något för mannen. Varför kan en man inte älska mig om jag inte har bröst, varför kan han inte älska mig för hur jag är och inte hur jag ser ut?

Om en man inte kan älska mig om jag inte hade bröst, så är han inget att ha. Men är alla män sånna då, som måste ha bröst att ta på för att kunna älska och älska med mig?

Jag förstår varför tjejer opererar sig! Känslan av att inte duga som man är skapt är inte alls rolig, speciellt inte när det rör sig om bröst, som många tycker är viktiga.

Om jag inte har bröst är det svårt att hitta någon som vill älska mig och med mig, så då är det lika bra att behålla dem. För HANS skull och för min, så att jag blir älskad och får sex.

Nu tror jag du är lite vilse?

Dina bröst har sannolikt inte ett endaste dugg att göra med om någon kan älska dig.

Kvinnor har stora, mellan, små eller obefintliga bröst. Jag har träffat ett par kvinnor genom åren som i stort sett har haft bröstvårtor på en slät bröstkorg. Bägge var gifta. Dessutom var de bägge helt underbara personer.

Däremot tror jag att det är väldigt oattraktivt att träffa någon som tyckt så illa om kroppsdelar att denne opererat bort dem. Självförakt är osexigt.
Storleken på kroppsdelar är oftast totalt irrelevant.

Jag gillar inte heller mig själv. Jag mår illa av att se mig på bild. Min tanke är inte att försöka operera eller förändra mig. Däremot har jag lagt en hel del arbete på att negligera de där äckelkänslorna. I en sexuell situation gillar jag min kropp däremot. Jag speglar mig i mannens intresse för den och mår bra. (bekräftelsejunkie...:( )

Det är inte enkelt att lära sig gilla sig själv. Men min egen tro är att det är enda vägen.
 
Sv: Operera bort brösten

Nu tror jag du är lite vilse?

Dina bröst har sannolikt inte ett endaste dugg att göra med om någon kan älska dig.

Kvinnor har stora, mellan, små eller obefintliga bröst. Jag har träffat ett par kvinnor genom åren som i stort sett har haft bröstvårtor på en slät bröstkorg. Bägge var gifta. Dessutom var de bägge helt underbara personer.

Däremot tror jag att det är väldigt oattraktivt att träffa någon som tyckt så illa om kroppsdelar att denne opererat bort dem. Självförakt är osexigt.
Storleken på kroppsdelar är oftast totalt irrelevant.

Jag gillar inte heller mig själv. Jag mår illa av att se mig på bild. Min tanke är inte att försöka operera eller förändra mig. Däremot har jag lagt en hel del arbete på att negligera de där äckelkänslorna. I en sexuell situation gillar jag min kropp däremot. Jag speglar mig i mannens intresse för den och mår bra. (bekräftelsejunkie...:( )

Det är inte enkelt att lära sig gilla sig själv. Men min egen tro är att det är enda vägen.

Nja, jag spann vidare på hennes inlägg där. Hon skrev ju att brösten var viktiga för en ev man så viktiga att det skulle kunna vara något som fattades, för mannen i fråga. Det hon skrev bekräftade bara den känslan om att bröst är viktiga för män för att kunna älska och älska med någon. Klart det finns män som inte tycker så, men jag tänkte just på åsikten att det är bättre att jag har kvar dem. Med hänvisning till mannen som skulle känna att något fattades om jag inga hade. Som att det var för hans skull och inte min.

Är brösten så viktiga för män att de skulle påverka hans förmåga att älska med mig?

Jag skulle överhuvudtaget inte känna mig trygg i en sexuell situation om jag inte känt mannen i fråga ett bra tag och vet att det är MIG han vill ha och inte sex, så att jag på så vis vågar visa mig naken utan att skämmas eller äcklas av mig själv. Om då brösten visar sig vara viktiga så skulle jag aldrig droppa ett enda klädesplagg. :D

Det där om att gilla sig själv fick mig att tänka en annan tanke också, men jag ska nog vara tyst om den för den skulle misstolkas istället för att tas som en intressant fråga utan att jag själv har mig som exempel eller liknande. Lite trist. :P
 
Senast ändrad:
Sv: Operera bort brösten

Snarare skulle jag nog tycka att den fixeringen vid sin sin kropp är lite avtändande.
Sen om man tagit ort brösten eller stoppat in ett par jättelika elelr om man tillbringar all fritid på gymmet är lite sak samma.
 
Sv: Operera bort brösten

Snarare skulle jag nog tycka att den fixeringen vid sin sin kropp är lite avtändande.
Sen om man tagit ort brösten eller stoppat in ett par jättelika elelr om man tillbringar all fritid på gymmet är lite sak samma.

Jag har aldrig förstått vad som är avtändande med det.
 
Sv: Operera bort brösten

Ok. Lite vidare reflektioner på tråden:

Kom upp detta med att det skulle vara ett känslomässigt beslut och att du därför inte ska göra en operation. Men egentligen är ju alla beslut vi gör mer eller mindre känslomässiga och gällande speciellt kroppen om det inte är så att det är en missbildning eller sjukdom och att man därför tvingas ta åtgärder.

Jag tror att folk reagerar mer därför att du vill ta bort brösten helt och hållet. Jag ser nog egentligen inte problemet utan hade det varit jag hade det helt styrts av ekonomin och vad jag skulle se som prioriteringar. Sen vill jag iofs gärna ha bröst men det kan gälla tex operera bort synfel. Eftersom det finns glasögon verkar det onödigt och sen Känns det lite riskabelt.
 
Sv: Operera bort brösten

Ok. Lite vidare reflektioner på tråden:

Kom upp detta med att det skulle vara ett känslomässigt beslut och att du därför inte ska göra en operation. Men egentligen är ju alla beslut vi gör mer eller mindre känslomässiga och gällande speciellt kroppen om det inte är så att det är en missbildning eller sjukdom och att man därför tvingas ta åtgärder.

Jag tror att folk reagerar mer därför att du vill ta bort brösten helt och hållet. Jag ser nog egentligen inte problemet utan hade det varit jag hade det helt styrts av ekonomin och vad jag skulle se som prioriteringar. Sen vill jag iofs gärna ha bröst men det kan gälla tex operera bort synfel. Eftersom det finns glasögon verkar det onödigt och sen Känns det lite riskabelt.

Sådär tänker jag.
Jag tycker visst att man kan jämföra det med andra saker, ex min skelningsoperation som skulle vara ren skönhetsoperation dessutom betald av staten och inte mig själv. (En fråga då är om det är rätt att staten betalar en sådan operation till mig eller om jag själv ska göra det?), om man känner samma känslor inför det. Och det är det jag gör.Visst mår jag ibland dåligt av att jag skelar, det gör mig inte snygg precis och folk ser och reagerar på det. Samtidigt så känner jag att det ju är en onödig sak att bry sig om egentligen, det är sån jag ser ut.

Är det svårt att förstå egentligen?

Jag tror lite grann också att folk reagerar därför att bröst är så viktiga för dem själva. Bara tanken om att en ev pojkvän skulle sakna något vid sex med mig talar ju för att bröst är en viktig detalj på kvinnan.
 
Sv: Operera bort brösten

Att man är så självupptagen:)

Oj! Vad olika vi ser på det!:)
Så ser inte jag det riktigt. Om en person gymmar 7 dagar i veckan och pratar om sina muskler alltid så kan jag tycka att den personen är självupptagen, men inte för att någon vill operera bort brösten, förminska dem eller förstora dem osv. Det kan ju snarare handla om rädsla och inte att vara självupptagen alls.:)
Rädsla att inte duga, inte vara fin nog för andra, inte vara bra och omtyckt.
Själv känner jag mig just nu ovanligt ful. Men det styr ju inte hela mitt liv.
 
Sv: Operera bort brösten

Oj! Vad olika vi ser på det!:)
Så ser inte jag det riktigt. Om en person gymmar 7 dagar i veckan och pratar om sina muskler alltid så kan jag tycka att den personen är självupptagen, men inte för att någon vill operera bort brösten, förminska dem eller förstora dem osv. Det kan ju snarare handla om rädsla och inte att vara självupptagen alls.:)
Rädsla att inte duga, inte vara fin nog för andra, inte vara bra och omtyckt.
Själv känner jag mig just nu ovanligt ful. Men det styr ju inte hela mitt liv.

Jag har ingen aning om hur vanlig din tolkning är. Men jag kan säga att det är första gången jag ser den vinklingen. Tror nog att självupptagenhet är en ganska vanlig orsak?
 
Sv: Operera bort brösten

Jag har ingen aning om hur vanlig din tolkning är. Men jag kan säga att det är första gången jag ser den vinklingen. Tror nog att självupptagenhet är en ganska vanlig orsak?

För mig är självupptagen ett negativt ord, lite som egoistisk, bara har sig själv att tänka på, lite som någon som har svårt att lyssna och förstå andra. Om man ska ta i lite.

Att ha dåligt självförtroende och inte tycka om sig själv och då vilja förstora elelr förminska eller ta bort brösten tyder ju mer på att man har dåligt självförtroende och inte tror man duger som man är, för det mesta. Självupptagen känner jag personligen inte att det passar in. Det är möjligt att det är så för det mesta, det har jag aldrig tänkt på. Men jag kan inte för mitt liv gå med på att jag är självupptagen för att jag vill operera bort mina bröst. Det är inte den beskrivningen som vänner och familj vill sätta på mig överhuvudtaget, det kan jag garantera.:crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 269
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 143
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp