Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
<snip>
Men det vore tråkigt om en sådan här grejj blir okej och gör att fler hundar får mindre utomhustid. Iallafall om det går att undvika. Det är väl knappast en livsnödvändighet med hundlåda?
Jag vet att nar jag ar ute och reser och inte kan oppna dorren nar hunden behover ga ut blir det ibland kortare promenader bara for att jag inte kan ta tid att vara ute lange just nar hon behover ga ut.
Jag känner massor med hundgårdshundar som aldrig hade varken kissat eller bajsat i hundgården, utan de väntar tills de kommer ut ur hundgården innan ge gör ifrån sig. Vilket är någonting ägarna tycker är ett problem för syftet med hundgården var just att hunden skulle kunna göra ifrån sig ute så att det inte behövde stressas hem för att hunden skulle få gå ut och göra sina behov.Vår hund kommer att få hundgård för de ensamma timmarna.
Det är väldigt sällan som man behöver gå ut precis kl 14 för att hunden skulle vara kissenödig. Oftast vilar hundar om inget händer och då blir de sällan kissenödiga. Däremot kan de behöva gå ut för att inte vara passiva (och då gör de sina behov)Man kan ju dela på det.
I stället fören kort promenad kl 14 för att hunden är kissnödig så kan det bli kissa på låda kl 13 och en trevlig litet längre promenad kl 15 då det passar bättre.
Varför skall trevliga promenader styras av kissande?
Man kan ju dela på det.
I stället fören kort promenad kl 14 för att hunden är kissnödig så kan det bli kissa på låda kl 13 och en trevlig litet längre promenad kl 15 då det passar bättre.
Varför skall trevliga promenader styras av kissande?
Jag känner massor med hundgårdshundar som aldrig hade varken kissat eller bajsat i hundgården, .
Jag kanske är bortskämd med min hund som inte skulle höja på ögonbrynet av att vänta nån timme med promenaden.
Men då så är det ju hundens eget val.
Inte något som den är dresserad till.
Men då så är det ju hundens eget val.
Inte något som den är dresserad till.
Jo men det kan ju inte vara ett argument till varför hundar som kan behöva eller uppskatta en hundlåda inte skall få tillgång till det.
Bara för att andra hundar inte vill eller behöver.
Fast vilka hundar skulle egentligen vara i behov av en låda tänker du? Är det frågan om hundar som behöver göra ifrån sig titt som tätt så beror det antingen på att de är unga eller sjuka hundar. Unga eller sjuka hundar lämnar man inte ensamma mer än möjligen korta stunder. Blir hunden då nödig så finns det inget behov av lådan eftersom man är hemma och kan gå ut med den när den säger till. Likväl som hunden går på en låda så kan den säga till att det är dags att gå ut.
Vad gäller om friska vuxna hundar hellre skulle uppskatta att gå på låda än att gå ut så säger jag att deras vilja står i skogen och växer. Visst, det gör väl ingen skada om hunden har en låda inne om den samtidigt får komma ut på ordentliga promenader flera gånger per dag. Men det känns ju lite onödigt att behöva städa en hundlåda när det är så enkelt att gå ut.
Sjuka hundar som har svårt att gå ut, t.ex. efter ett benbrott.Fast vilka hundar skulle egentligen vara i behov av en låda tänker du?
Ja det är ju inte roligt.Men det känns ju lite onödigt att behöva städa en hundlåda när det är så enkelt att gå ut.
Det beror ju på var man är.Hundars behov av att göra ifrån sig är oftast kopplat till aktivetetshöjning.
Hundar har behov av sällskap ock aktiviteter och då brukar toabehoven lösa sig av sig själv.
Det beror ju på var man är.