Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är vitalt helt klart, jag gillar det också. Det "känns" dessutom som om valdeltagandet i EU-valet kommer att öka lite i år, upplever att det är lite mer drag kring det än det brukar vara. Men jag kan ju ha fel.Håller med, men tycker att det känns mycket vitalt att det är så att man bedömer varje val för sig och rör sig ur betongvardagen och skyttegravarna. Det ÄR andra frågor det gäller imorgon än i september.
Däremot ser jag gärna F! i riksdagen efter nästa riksdagsval på bekostnad av vänsterpartiets storlek i parlamentet. Den väljarströmmen gillar jag starkt.
Håller med, men tycker att det känns mycket vitalt att det är så att man bedömer varje val för sig och rör sig ur betongvardagen och skyttegravarna. Det ÄR andra frågor det gäller imorgon än i september.
Second best liksom att S+MP fick bilda majoritet istället och lämna hammaren och skäran skrikandes på bänken.
Samma här! Det viktigaste är dock inte att de kommer in vid det här valet utan mest att de går framåt, får partistöd och kan bli större. Jag tror helt och fullt att de har goda chanser att komma in nästa valJag kommer ju att rösta på Fi även till riksdagen, trots att jag inte tror att de kommer in. Det ska i alla fall inte vara mitt fel att de inte gör det.
Givetvis är det viktigt att de kommer in - tyckte jag inte det skulle jag inte rösta på dem. Men även om de inte kommer in är det inte en förlust, det är det som är min poäng.Jag tycker att det är viktigt att de kommer in och får en möjlighet att påverka varje debatt med sitt perspektiv. Byter de bara ut vänsterpartister är skadan minimerad och effekten perfekt!
Givetvis är det viktigt att de kommer in - tyckte jag inte det skulle jag inte rösta på dem. Men även om de inte kommer in är det inte en förlust, det är det som är min poäng.
Mitt professionella fackområde: forskning och utbildning, ser jag som ett sorgebarn i politiken. INGET parti har en politik på det området som jag kan vara nöjd med.
...men är tyvärr helt övertygad om att en rödgrön regering skulle göra ett enormt mycket sämre jobb på området när man prioriterar jantelagen, att kvinnor inte ska få tjäna pengar på företagande och beskattning av ambition.
Alltså, det har ju varit vanligt att folk inom FoU röstar på fp, av hyfsat begripliga skäl ändå, men jag känner faktiskt inte en enda person verksam inom området som är nöjd med Björklund.
För övrigt tycker jag att det du skriver om jantelagen osv är trams. Vill du köra det spåret, får du göra det utan mig, @sjoberga. Du behöver inte sänka dig så.