Omplaceringshund

Cilva

Trådstartare
Var hittar jag en sådan?

Vi måste sätta bort ena hunden eftersom han blivit opålitlig och kan bita okänt och nu även känt folk. Detta har krupit sig på mer och mer, spec i år. Så nu är beslutet taget.

Kruxet är då att valpen på 6 månader blir ensam kvar. Den tanken gillar ingen i familjen då det inte alltid är någon hemma och hon då tvingas vara ensam i hundgård/inomhus.

Nu kom tanken på att ta sig an en omplaceringshund då valp inte känns som något vi har tid med igen. Och så blir det ju funderingar om vad för ras, leta uppfödare osv.

Är inte så inne i hundsvängen och har aldrig tagit emot en omplaceringshund tidigare så jag vet inte vart jag ska vända mig. Kan ni tipsa?

Sv: Omplaceringshund

Tack för ditt svar.

Tyvärr verkar dessa föreningar vara aktiva i södra Sverige. Jag bor lååångt norrut. Men jag ska kika lite mer ingående på sidorna.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 710
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 764
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 792
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 424
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar