Jag tycker det är bra att ta en omplaceringshund. ALLA hundar som finns för omplacering är inte sk "problemhundar" , som många människor fått för sig. :smirk:
Tog hem en omplaceringstik för 3 år sedan. En shäfer på då 8 månader. anledingen till att hon inte fick ett hem var för att hon inte stämde in på shäfertyp. Hon var liten, väldigt ljus i typen. (påminde mer om en sandfärgadstaff än en shäfer) och saknade helt svart teckning. förutom det så var hon den goaste hund som finns. När jag tog hem henne hade hon haft 7 olika hem, (grät något förtvivlat när jag hörde det) uppfödaren verkade inte bry sig om henne för att "hon inte kunde tjäna några pengar på henne"
Tyvärr fick jag lämna bort min älskade Tritha för ett halår sen då hon har allergi mot dam och kvalster. och även blev allergisk mot den medecin hon fick och skulle behöva en sprutbehandling. som jag inte skulle haft råd med
dagen innan vi skulle till veterinären och ta bort mitt livs stora kärlek så ringer en bekant till pappa och frågar om vi har Tritha kvar.
Nu bor min älskade tjej på en gård några mil utanför min stad. hon är frisk då denna kvinna hade råd att betala hennes behandling!!! Saknar henne så det gör ont i kroppen ibland. men nu vet jag att hon mår bra och att hon bor med snälla människor, även om den nya ägaren berättat att TRitha saknar mig också.
Så jag tycker att man lika väl kan ta en omplaceringshund som att köpa en valp. Offta kan man hitta en vän för livet!!