Kom ju på att vi redan måste skaffa fram runt halva beloppet ändå, 250.000 kronor för att renovera avloppen efter att ha blivit ålagda det av kommunen i den moderna häxjakten på enskilda avlopp. Suck.

Förutsatt att min ekonomi för övrigt inte ändras - tex att jag inte blir arbetslös - skulle jag sätta undan pengarna för att ha dem till lite guldkant i tillvaron när jag går i pension. Ett par tusen extra i månaden då att gå på teater och restaurang för, skulle betyda mycket.

Amortera lite extra på huslån, men ffa spara för nästa bilköp. Vi tänker köra våra bilar så länge det går, men om några år så måste vi nog byta ut minst en av dem, kanske tiidigare. Min man har en diesel som pendlingsbil och eftersom det ständigt pratas om att de ska inför dieselförbud här så... (park-and-ride-parkeringarna ligga f.n. innanför gränsen, så det skulle inte heller funka, dock verkar det ju rimligt att det kanske anpassas...)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 751
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 024
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: Presto
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 638
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka