Om någon säger nåt som gör er ledsen

Jag hade definitivt tolkat det som att personen tyckte det verkade skönt för dig att vara hos dina föräldrar. Kanske utgick personen från sig själv och tänkte att den hellre varit hemma hos sina föräldrar eller hemma hos sig själv istället för aktiviteten.
Jag fattar hur du menar att den kanske ut gick från sigsjälv. Men det går nog inte riktigt att tänka så om dethär för att själva aktiviteten är menat för att vara nånting bra och kul osv för oss som bor här. Och den personen som sa det jobbar här så den vill väl an tagligen alltid hellre vara hemma motför på jobbet. Så det går nog inte riktigt att jäm föra i denhär sitationen men jag fattar hur du menar!
 
Alltså, känns som att du inte kan släppa det, så prata med personen så du sedan slipper överanalysera det.
Speciellt när det är en personal på ditt boende är det inge konstigt alls om du tar upp det. Det är väl delvis det de är där för, att finnas där för er när ni har problem eller saker ni funderar över.
 
Alltså, känns som att du inte kan släppa det, så prata med personen så du sedan slipper överanalysera det.
Speciellt när det är en personal på ditt boende är det inge konstigt alls om du tar upp det. Det är väl delvis det de är där för, att finnas där för er när ni har problem eller saker ni funderar över.
Jo jag KAN släppa det men när folk svarar nånting om det så vill jag ju inte bara iggnorera det. Och ifall man svarar från att man tror att det är en tråkig sak på lördag så blir det kanske lite fel efter som att det inte är det!
Men ja jag ska somsagt försöka att fråga om det idag hur den personen menade.
 
Det kanske inte är så intresant för nånannan att veta men jag vill ändå berätta att jag frågade den personen om hur den menade det. Och den sa att den själv tyckte att det blev lite konstigt sagt för att den var trött och så. Och att den in såg senare att jag kanske tolkade det på ett annat sätt och att jag blev ledsen.
Men den menade iallafall inte att det var skönt att jag kanske inte kommer vara här eller att jag inte kommer vara med på lördag. Utan den menade att det är skönt förmig att börja vara hemma mera och så.
Men den tyckte iallafall inte att det var konstigt att jag blev o säker och den sa att den borde ha varit tydligare och kanske frågat om det var skönt att vara hemma och inte bara ut gått från det liksom.
Så den blev iallafall inte ledsen eller tänkte att jag trodde att den var jätte elak eller nåtsånt!
 
Det kanske inte är så intresant för nånannan att veta men jag vill ändå berätta att jag frågade den personen om hur den menade det. Och den sa att den själv tyckte att det blev lite konstigt sagt för att den var trött och så. Och att den in såg senare att jag kanske tolkade det på ett annat sätt och att jag blev ledsen.
Men den menade iallafall inte att det var skönt att jag kanske inte kommer vara här eller att jag inte kommer vara med på lördag. Utan den menade att det är skönt förmig att börja vara hemma mera och så.
Men den tyckte iallafall inte att det var konstigt att jag blev o säker och den sa att den borde ha varit tydligare och kanske frågat om det var skönt att vara hemma och inte bara ut gått från det liksom.
Så den blev iallafall inte ledsen eller tänkte att jag trodde att den var jätte elak eller nåtsånt!

Vad bra gjort av dig att ta upp det. Känns det bättre nu?
 
Vad bra gjort av dig att ta upp det. Känns det bättre nu?
Tack ❤️ Ja det känns bättre både att det gick att reda ut det liksom och att den inte tyckte att det var nåt konstigt att jag undrade och så. Utan att den fattade och som be kräftade hur jag kände och inte bara liksom "Nej hur kunde du tolka det så?". Utan att den lyssnade och fattade och även hade tänkt på det själv.
Men ja det var ju därför som det blev jobbigt för att den är inte en sån person som brukar råka säga lite konstiga saker eller sånt utan den är en av dom bästa av personalen som brukar fatta saker och som iallafall känns som att den tycker om en påriktigt och inte BARA för att det är dens jobb att bry sig liksom.
Så ja det är skönt att jag tog upp det och att det gick bra!
 
Det kanske inte är så intresant för nånannan att veta men jag vill ändå berätta att jag frågade den personen om hur den menade det. Och den sa att den själv tyckte att det blev lite konstigt sagt för att den var trött och så. Och att den in såg senare att jag kanske tolkade det på ett annat sätt och att jag blev ledsen.
Men den menade iallafall inte att det var skönt att jag kanske inte kommer vara här eller att jag inte kommer vara med på lördag. Utan den menade att det är skönt förmig att börja vara hemma mera och så.
Men den tyckte iallafall inte att det var konstigt att jag blev o säker och den sa att den borde ha varit tydligare och kanske frågat om det var skönt att vara hemma och inte bara ut gått från det liksom.
Så den blev iallafall inte ledsen eller tänkte att jag trodde att den var jätte elak eller nåtsånt!
Bra gjort!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 170
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 161
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 830
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp