Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi köpte han som en familjemedlem att ha massa kul med,så vi tänkte inte på virvlarna,utan bara att vet bes var utan anmärkning,nu har vi dock börjat bli lite sugna på att testa och ställa ut han kanske i framtiden,men frågan är ju om virvlarna gör någon skillnad eller inte.
Jag tänkte mer på om ni betalade fullpris?
För virvlarna lär ha funnits när han var valp och om det är ett allvarligt fel så ska man ju få prisavdrag.
Betalade ni fullpris och virvlarna inte nämndes är det säkert helt okej![]()
Nu är jag mer för kattavel än hund men kan verkligen virvlar räknas som ett allvarligt fel? Jag skulle inte sälja kattungar till reducerat pris pga att de hade en liknande "skönhetsmiss".
Skönhetsfel som gör att hunden inte kan ställas ut eller användas i avel ska innebära reducerat pris.
Ska är ett starkt ord. I kontraktet står i de flesta fall inget om att hunden ska gå att använda i avel eller till utställning. Jag ser ingen anledning att reducera priset för den skull. Däremot tar jag inte heller mer betalt för en lovande valp. Jag säljer valparna för samma pris oavsett förutsättningar. Däremot är jag noga med att påpeka att man inte ska välja en viss valp om man har den minsta lilla tanke på avel eller utställning.