Om jag var en ras

Sv: Om jag var en ras

Rolig tråd :) Ska bli intressant att se om någon hittar en ras som jag kan stämma in på:

*Envis
*Allt eller inget, aktiv ute med lugn inomhus
*Älskar naturen
*Trivs inte i stan
*Hatar värme
*Reserverad mot dem jag inte känner
*Matmotiverad men om ngt är för ointressant så går jag min egen väg trots mutor
*Filosof
*Får mina tokryck emellanåt och kan hoppa och studsa fram som en gasell om jag blivit understimulerad för länge eller blir tillräckligt glad
*Svårt för att fungera i flockar där jag inte känner flockmedlemmarna
*Behöver mycket uppmuntran
*Väldigt tillgiven mot min egen flock

Nåt sånt..

Vad skulle jag vara?

•Väldigt snäll när man väl lärt känna mig
•Vill gärna hålla reda på vart flocken "håller hus"
•Är egentligen tuffare än jag ser ut
•Väldigt blyg
•Aktiv när jag väl vill
•Accepterar nya flockmedlemmar snabbt
•Barn ligger inte högst upp på favoritlistan, alltså ingenting för mig
•Måste vara ute ofta, gärna minst fem gånger per dag
•Envis
•Jag gör lite som jag själv vill, ingen hund för nybörjare (om jag nu var en hund)
•Vatten är inte heller någon riktig favorit
•Lättlärd, även om jag inte själv visar att jag kan saker så kan jag en hel del
•Älskar hästar, stora som små

Ja, det var det enda jag kan komma på just nu... Hoppas att det räcker ;)

Här var det knepigt ;)...Hittar små bitar som stämmer in på vissa hundar men sen är det hela tiden något som inte stämmer på samma ras...Någon sorts blandning kanske? Hmm...ska klura lite när jag är piggare :)

Den här tråden var rolig, och så bara... dog den.. :eek:

Någon som vill föreslå en ras på mig ;)?

Jag är:
  • Aktiv. Har alltid fullt upp, en dag utan någon kvällsaktivitet har jag inte haft... sedan förra gången jag var sjuk. En hemmadag funkar, men två och jag går i taket!
  • Älskar mat :love: Mumms!
  • Gillar utmaningar och älskar att tävla
  • Social
  • "Tänker först, gör sedan"
  • Possitiv :)

Den här tråden var rolig, och så bara... dog den.. :eek:

Någon som vill föreslå en ras på mig ;)?

Jag är:
  • Aktiv. Har alltid fullt upp, en dag utan någon kvällsaktivitet har jag inte haft... sedan förra gången jag var sjuk. En hemmadag funkar, men två och jag går i taket!
  • Älskar mat :love: Mumms!
  • Gillar utmaningar och älskar att tävla
  • Social
  • "Tänker först, gör sedan"
  • Possitiv :)

För mig får du bli en Border collie:)

Jag då:)?

Jag är :

Kan vara lite nervös av mig , när det är förmycket runt omkring.

Pratglad

Positiv till det mesta

Tränar dagligen

Social(speciellt med familjen)(nära vänner)

Kan vara lite för bekväm :p

Något bortskämd

Älskar mat/matlagning

:)

Lugn, vänlig, tystlåten, rolig, vill vara till lags, håller mig gärna i bakrunden.

Kan lätt ligga hemma och slappa en eftermiddag men blir rastlös av att inte göra någonting på flera dagar, vill gärna hitta på saker. Gillar att vara i stallet men är ingen äkta skogsmulle. Shopping och uteliv är kul, men inte för ofta. Ganska renlig av mig vill gärna ha ordning och reda.
Avskyr kritik och tar jätteilla upp om någon kritiserar mig. Gillar matlagning och bakning! Har massor att ge men är lite lat ibland.
Gillar att ta hand om min kropp, men är absolut inget träningsfreak.

..gatukorsning? haha :D

Senast ändrad:

Lugn, vänlig, tystlåten, rolig, vill vara till lags, håller mig gärna i bakrunden.

Kan lätt ligga hemma och slappa en eftermiddag men blir rastlös av att inte göra någonting på flera dagar, vill gärna hitta på saker. Gillar att vara i stallet men är ingen äkta skogsmulle. Shopping och uteliv är kul, men inte för ofta. Ganska renlig av mig vill gärna ha ordning och reda.
Avskyr kritik och tar jätteilla upp om någon kritiserar mig. Gillar matlagning och bakning! Har massor att ge men är lite lat ibland.

Den var svår, får klura på den lite.

Påminner om en hundras som ej behöver jättemycket motion ,anpassar sig lätt in i nya miljöer, liten hund , MMmm svårt, får fundera lite som sagt:)

Ja, frågan är vilken sorts gatukorsning isåfall:D:p??

Skulle nog säga nån slags vinthund. Saluki eller whippet? ligger gärna framför brasan och myyser men sen blir det fullt ös :D

*KL*

Here we go:

- Överambitiös, jobbar 24/7, kan inte sitta stilla, har alltid minst 12 bollar i luften
- Glad för det mesta
- Liten
- Riktigt petig med mitt hår
- Gillar att stå i centrum
- Är gärna ensam men trivs bra med folk runtikring också
- Älskar att träna
- Rädd för det mesta
- Extremt känslig, både fysiskt och psykisk
- Envis

Good luck! :D

Detta skulle kunna vara min hund - alltså en Cavalier King Charles Spaniel!

Definitivt en vinthund. Det där med att ta jätteilla upp av kritik tyder på att du är en italiensk vinthund. :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 684
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 404
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 666
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka