Om du skulle köpa hund NU?

En snäll staffe! :love: Har inte energi nog att ge den vad den behöver men goare hundar är svåra att hitta :love::love:
Om jag hade en stor inhägnad: skotsk hjorthund har länge varit min hemliga kärlek :love: Men en podenco ibicenco vore inte illa heller :love:
Men när jag är på slapparhumör (vilket är väl rätt ofta :angel: ) så vill jag gärna ha en frisk cavalier :love: Eller varför inte en snäll golden :love: Leonbergern verkar mysig också :love:

En Malle och en Border Terrier. Jag behover 4 hundar. Da kan man ta tva i vilka konstelationer som helst med sig och lamna tva hemma ... eller ta alla fyra ... Tank sa fantastiskt bra for hundarna att ha sin egen mini flock hemma.:cool:
Maken har helt gatt med pa att mitt tankesatt ar correkt:angel: Jag maste bara vanta tills vi har ett hus innan jag inforskaffar tva hundar till.:cool:

Pumi :heart Och eftersom det är bästa tänkbara kombination (TS skrev ju det!) så vet jag precis vilka föräldrarna är :love:

Men om jag nu inte fick skaffa en sån (har ju faktiskt redan en) så skulle jag vilja ha en helt frisk cavalier (har ju bara en sjuk), en whippet som inte behöver kläder på vintern och en korthårig collie. Vet bara inte hur jag ska ha plats med fem hundar i min lilla etta... :cautious:

Om jag fick välja och vraka, så skulle jag köpa en ny Ixi, fast utan en massa allergier. Nu kommer det aldrig hända för båda hennes föräldrar är kastrerade och hon är dessutom blandras, men önska kan man ju alltid :p
Annars skulle det nog bli en ny irländsk terrier.
Det sistnämnda kommer det förmodligen bli om några år

Idag har jag bestämt att jag vill ha en gul jaktlabrador till den RINGMÄRKTE. Eller en Golden, en flamsig sak med stora öron om hen inte vill jaga så mycket som hen nu tror.
Tänk en lurvig snäll flams och så en parabolbäver till mig. Det vore grejer det. BARNET vill ha en schäfer, helst igår. Lovar på heder och samvete att ta hand om den, klappa den och låta den sova i hens rum. Jag skulle vilja säga ja, men jag kan ju inte köpa en bruksschäfer åt en 6-åring. Eller kan man:D:D:D ? Den RINGMÄRKTE och BARNET kan få dela, det är ju jag som tycker de ska ha en flams istället.

En labrador, svart ska den vara. Fast mannen vill ha en brun :wtf: Har bara sett en skitläcker brun labbe, var en man i stan som hade en hane. Resten har inte vart något för mina ögon.
Om jag inbillar mig att jag skulle kunna aktivera en Bc så vore det lite av en dröm :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst