om din katt var en hund..

Gravinda

Trådstartare
Vilken ras skulle det vara?

Jag har två stycken bondflickor och deras skillnader blir större och större både i personlighet och i utseende.

Mims är kompakt och muskulös, har vakt instinkt och lite reserverad = Rottis

Mollsan har enormt lång rygg och svans, lite kortare ben, mysig men ettrig = tax

Kanske inte den mest utbildande tråden, men vad skulle era katter vara för ras?
 
Sv: om din katt var en hund..

Nix - Någon vinthund eller en Basenji. Hon är enormt egensinnig och ombytlig. Typ 10 "normala" katter i en.
Toppsi - Kanske någon retriever, hon är rätt hyper eller kanske en westie tänker då främst på att de är "kända" för sina allergier mot foder och dylikt, Toppsi har svårt att hålla vikten.
Willä - Landseer kanske, någon stor och lurvig ras i alla fall.
 
Sv: om din katt var en hund..

Pottan skulle vara en terrier, utan minsta tvekan. Gissningsvis en riktig ouppfostrad jrt eller möjligen en york.
Sunny skulle vara en tjocklabbe -älskar snask och att bli klappad.
Siri skulle vara en skotträdd sheltie med dåligt psyke.
 
Sv: om din katt var en hund..

Våran enögda sissi skulle nog vara någon form av bruksras,hon följer alltid med mig på promenad,väntar snällt utanför affären,gillar att skrämma skiten ur alla tuffa hundar som går förbi och gud nåde den främling som försöker lyfta upp eller kela med henne...

I övrigt så är hon kanon snäll mot familjen men extremt beskydande,ex när dottern slog sig och skrek rakt ut så gick katta till anfall direkt och rev mig ordentligt på benen men så fort det kopplade i hjärnan så skämdes hon och skulle försvara både mig och dottern...:devil:
 
Sv: om din katt var en hund..

En korsning. Foxterrier/Golden.
Hon har den familjära goldens mysegenskaper, vill ha familjen samlad och vill vara med, men energin ligger mer i en terriers. Eller kanske en flat då skulle kunna passa också...
 
Sv: om din katt var en hund..

Busen skulle utan tvivel vara en jack russel, han är väldigt aktiv, intelligent och har en stor personlighet.

Han skulle iofs kunna vara någon sorts blandning med en hund som är pratglad,
och väldigt nära vid matte men i övrigt ganska självständig. Men jag vet inte vad för hund det skulle vara ;)
 
Sv: om din katt var en hund..

Vilken kul tråd!

Jag har ju en hel drös med odjur hemma och jag tror att de skulle vara följande raser (mina hundkunskaper är pinsamt dåliga med jag försöker ändå):

1. Stor svart hankatt rejält muskulös och alla råttors skräck. = Labrador. Gillar att leka, matglad och älskar sin familj över allt annat.
2. Långhårig grå hankatt försynt älskar att vara inne. = Cocker spaniel. Har ingen bra motivering.
3. Gul och vit hankatt, väldigt matglad, gillar att leka och är inte alltför smart. = Bullterrier.
4. Grårandig hona lite kompakt egensinnig och bestämd. = Någon terrier
5. Svart hona liten och snabb som blixten. Antingen 0 eller 100 aldrig därimellan. = Jack Russel
 
Sv: om din katt var en hund..

Min äldsta hona skulle vara en lite lätt övergödd och lat golden. :D
Hanen skulle vara någon översocial och överlycklig labrador.
Mellanhonan skulle vara en lite smårädd och fjantig Chihuahua.
Yngsta honan skulle vara någon ouppfostrad och ganska störd terrier. :devil:
 
Sv: om din katt var en hund..

Viken kul tråd :laugh:...

Min katt skulle vara en labrador.....småfet,lat,följer en vart man går och översocial plus matglad :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
32
· Visningar
1 485
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 536
Senast: Cissi_ma
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 113
Senast: Bulldoozer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp