Problemet med SD, som jag ser det, är att det till stor del sker missnöjesröstning i Sverige. Dvs man röstar inte på det man anser är bäst utan man röstar på något annat än det man inte tyckte var helt bra. Därav tror jag, tyvärr, att SD måste komma in i riksdagen och få någon form av inflytande innan folk inser att det kanske inte var så jäkla bra i alla fall. Jag vill inte att de ska ha inflytande och jag tänker absolut aldrig rösta på dem, men jag tror tyvärr inte att de kommer tappa väljare så länge de stängs ute, för då kommer fortfarande det där "oprövade alternativet" finnas som, i deras tankar och förhoppningar, kan göra allt fantastiskt bra.
Fortsätter SD att bli utestängda tror jag tyvärr bara att väljarstödet kommer bli högre, även i ren protest. Så kanske att det är bättre att släppa in dem nu, innan de blir större, så att de sen kan tappa väljare när folk blir missnöjda för att de inte fick igenom allt de lovat, snarare att de ska växa sig riktigt stora. Nu är de ju dessutom utan Jimmie Åkesson och bara det lär nog kunna fälla dem en del.