Om det blir extra val...

Hur röstar du vid ett eventuellt extra val?

• Likadant som i höstas

Röster: 221 73,7%
  • Byter parti

Röster: 50 16,7%
  • Vet inte

Röster: 26 8,7%
  • Låter bli att rösta

Röster: 3 1,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    300
  • Omröstning stängd .
Jaha, nyval alltså. Men budgeten ligger alltså kvar? Jag har inte helt fattat vad nya valet handlar om än känner jag.

Jag tror att flera partier måste samarbeta för SDs makt skrämmer mig. Kommer rösta på samma som sist om jag inte ändrar mig just för SDs skull när jag har mer koll på valet.

Jag har tolkat situationen som att FP och C inte bara stängde dörren, utan även låste. Uppenbarligen har du gjort en annan tolkning. I och med att ingen här vet exakt hur samtal förts tycker jag det är dumt att peka ut Lövfens agerande som dumt. Det är lätt att påtala andras dumhet när man själv sitter på facit. Nu har ju dock SD spelat ut sina kort, så då blir förutsättningarna tydligare framöver - SD fäller en invandringsvänlig budget om de kan.

Jag är färgad av att jag dels VILL och dels TROR att den vägen hade kunnat fungera. Det enda vi vet nu är att den andra vägen inte fungerade.

13% är inte "bara". Det är nästan lika mycket som MP +V har tillsammans.

Sist jag kollade val.se så var SD större än MP+V tillsammans... 12,86 vs. 12,61... fast det är ju av minde vikt.

Så kan det gå när Alliansen och Tomatsmeten inte vågar ta tag i den havererade invandringspolitiken... 2010 sa jag att SD kommer få 10-15% i år... ingen trodde på mig... nyval... ptja... någon som sätter emot på att SD får ännu fler röster?

F!... nästan 195k bortkastade röster gjorde ju inte saken bättre.

Komiskt att höra dagens debatt där vissa klåpare fortsätter mala på om saker som är helt oviktiga för våran nuvarande situation.

Och nu från Rosenbad när Löfven säger att smeten tagit ansvar... det är ju tydligt att man inte behöver vara speciellt smart för att sitta med och bestämma.

*slår huvudet i skrivbordet*

Men om läget efter valet blir det omvända, hur ska alliansen kunna regera utan att samarbeta med SD eftersom de vägrar samarbeta med S och Mp?

Ja det blir ju själva huvudfrågan inför valet, blir det blocköverskridande samarbete, samarbete med SD eller permanent kaos. SD lär ju inte tappa vågmäsrarollen.

Men om läget efter valet blir det omvända, hur ska alliansen kunna regera utan att samarbeta med SD eftersom de vägrar samarbeta med S och Mp?

En minoritetsregering är egentligen inga problem, det som ställde till det nu var ju att minoritetsregeringen inte fick igenom sin budget eftersom SD inte bryr sig om att Sverige hamnar i en politisk kris.

En minoritetsregering är egentligen inga problem, det som ställde till det nu var ju att minoritetsregeringen inte fick igenom sin budget eftersom SD inte bryr sig om att Sverige hamnar i en politisk kris.

Nej, men nu har ju SD sagt att de ska fälla varje regering och budget som ger stöd för ökad invandring.

Jag tänker som så att om samma låsta läge kvarstår efter ett omval så måste våra kära politiker börja tänka till och därefter samarbeta. Någon måste ju styra landet och på sikt blir folkets dom hård om partitaktik alltid går före landets bästa.

Men jag kanske är naiv.

Eller så har de 3,9%. Det vet vi inte, men det vi vet är att vi alla har en möjlighet att påverka den svenska befolkningen så att siffran går åt rätt håll...!

Finns antagligen inte på kartan då SD redan nu betonade att de går till val på att inte öka invandringe mer och som någon sa efteråt- det finns ett långt större stöd än 13 % på att inte öka invandringen- inte alls samma som att ta bort den helt och håller SD den linjen så tror jag de kan öka.

Och ändå röstade SD fram en alliansbudget som har samma stöd för invandring som regeringens budget.

De struntar alltså i vilken budget Sverige har. Det enda viktiga är tydligen att få regeringskris. :banghead:

Det enda dom vill är väl att ställa till oreda för att visa att dom visst har makt.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 833
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 976
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila