Jag hade hoppats på en bättre lösning än extraval. Fast å andra sidan är jag nöjd över att alliansen valde att rösta på sig egen budget. Vilket även de rödgröna gjort om det hade varit tvärt om.
Jag blir bara så trött på alla klagomål om att det är alliansens fel att de rödgrönas budget inte godkändes. Samarbetet mellan S och MP har inte känts enkelt då de svarar olika på frågor där de borde ha samma svar. Jag tror att om de hade snackat ihop sig bättre redan innan valet hade de haft lättare att tydligt visa vad de vill.
Att SD valde att rösta på alliansens budget är inte alliansens fel. Och jag tror att om man ska lyckas minska antalet väljare hos SD så måste de andra partierna sluta frysa dem ute. Då tror jag missnöjesröstarna inser att SD inte har mycket till politik egentligen och istället komma tillbaka till sina ursprungliga partier och SD blir så litet att de inte har något att säga till om. Jag är inte för SD på något sätt, tvärtom, men jag tror att de kommer att få fler och fler väljare så länge de fryses ute.