Olyckligt valda varumärken

Lillgrådis

Trådstartare
Jag passerade ett par skåpbilar med den här loggan i stort tryck över hela sidan häromdagen:

F907B380-17AA-445A-815A-2B219D7F4002.webp


Kanske inte ett företagsnamn eller logga som en PR-byrå hade lanserat idag. Skulle möjligen vara en PR-byrå i en annan del av världen.
 
Vet inte om det är ett varumärke precis, men fick av en student veta att en anledning till att många indier söker sig till Lunds Universitet är att "Lund" på deras språk betyder penis. Så: "You... you have a degree in European history from Penis University?":meh::laugh:
 
Vet inte om det är ett varumärke precis, men fick av en student veta att en anledning till att många indier söker sig till Lunds Universitet är att "Lund" på deras språk betyder penis. Så: "You... you have a degree in European history from Penis University?":meh::laugh:
Många grejer blir ju väldigt roligt när ord betyder något helt olika på andra språk.
Sett till svenskan så blir ju danska ofta kul.

Som sloganen ”världens bästa gödselspridare” till Bogballes maskiner eller det här godiset (som nu tyvärr heter nåt annat på svenska)


F0EF702A-8699-4F63-97F3-34A102CE9288.webp
 
Många grejer blir ju väldigt roligt när ord betyder något helt olika på andra språk.
Sett till svenskan så blir ju danska ofta kul.

Som sloganen ”världens bästa gödselspridare” till Bogballes maskiner eller det här godiset (som nu tyvärr heter nåt annat på svenska)


Visa bifogad fil 86741

Det bästa är ju att de ändrar namnet på jordbruksmaskinerna när de exporterar dem till Sverige... men jag vet inte om Bogballe är så mycket bättre än Bögballe :angel: :rofl:

Edit: När jag var med och arrangerade arabhästutställning så hette en av hästarnas ägare Bøgh i efternamn... jag var djupt imponerad av speakern :D
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
2
Svar
23
· Visningar
1 304
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 913
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 869
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp