Olyckligt valda varumärken

Det bästa är ju att de ändrar namnet på jordbruksmaskinerna när de exporterar dem till Sverige... men jag vet inte om Bogballe är så mycket bättre än Bögballe :angel: :rofl:

Edit: När jag var med och arrangerade arabhästutställning så hette en av hästarnas ägare Bøgh i efternamn... jag var djupt imponerad av speakern :D
BØGEGÅRDENS, är ett stuterinamn i Danmark.

Viss ironi att det är uppfödning och avel på stället... :cautious:
 
Vi vet nog var de har haft ett finger med i spelet... ska en anlita dem tror jag det behövs ett STORT hus :angel: :rofl:

6000.jpg


417de5d0-98c2-11ec-bf3f-aa47d35384f3

Man undrar ju vad han försöker kompensera med de där låånga borden...
 
Vet inte om det är ett varumärke precis, men fick av en student veta att en anledning till att många indier söker sig till Lunds Universitet är att "Lund" på deras språk betyder penis. Så: "You... you have a degree in European history from Penis University?":meh::laugh:
När jag var tonåring hade jag en T-shirt med trycket "I love Lund" och universitetets logga om jag minns rätt. Fick höra att en kvinnlig student burit en likadan på resa i Indien, och folks reaktioner på den blev ...intressanta :angel1:
 
Skånska livsmedelskedjan CityGross får nog engelskspråkiga att haja till.

Det handlar ju om samma gross som i grosshandlare - 80 st av någonting = 1 gross. Men hur många vet det idag? Frånsett vi korsordslösare. ;)
Ha, den har min engelsktalande sambo faktiskt inte reagerat på! Däremot tycker han att Willys är hysteriskt roligt, särskilt när vi säger att vi ska åka till "the big Willys" :D
 
Här har vi ett företag som heter Bad Concept.
De renoverar alltså badrum och visste tydligen inte hur koncept stavas på svenska utan valde att ha ena delen av namnet på svenska och andra på engelska, vilket blev lite olyckligt...
Det stör mig varje gång jag ser det. Bara så fult!

Här i stan hade vi också typ Exclusive Byggservice. Det fanns nog i ett år eller så innan namnet blev ändrat (till deras försvar så var de Polacker, men man kan ju fråga om råd).
 
Linköpings universitet hade ett tag egna bussar som körde studenter och lärare mellan campusen i Linköping och Campus Norrköping. På bussen fanns ett stort tryck med universitetets minst sagt tvetydiga slogan:

Linköpings universitet - en resa mot bättre vetande
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
2
Svar
23
· Visningar
1 304
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 913
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 869
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp