Olyckligt valda varumärken

Jag passerade ett par skåpbilar med den här loggan i stort tryck över hela sidan häromdagen:

Visa bifogad fil 86735

Kanske inte ett företagsnamn eller logga som en PR-byrå hade lanserat idag. Skulle möjligen vara en PR-byrå i en annan del av världen.
Jag måste va seg eller något, har tittat på den bilden och försöker förstå missförståndet, allt jag ser är att det står "input interiör" och det i sig säger mig inget mer än ett engelsk ord som bildar ett företagsnamn, men misstänker att det inte är det som åsyftas med missförståndet.
 
1646255476454.webp

Den här förkortningen av Alvesta Renhållning AB har varit uppe på tapeten tidigare, verkar inte som de gjort någon ändring än.
 
Jag måste va seg eller något, har tittat på den bilden och försöker förstå missförståndet, allt jag ser är att det står "input interiör" och det i sig säger mig inget mer än ett engelsk ord som bildar ett företagsnamn, men misstänker att det inte är det som åsyftas med missförståndet.

Jag tänker uppenbarligen mer i anagram - för ett par veckor sedan hade jag kanske inte heller reagerat men nu med världsläget och Ukraina i bakhuvudet 24/7 så var PUTIN (=en viss galning i öst) det första jag såg. Något förstärkt av att "PUT" är mer markerat i svart och lyfts fram.
 
Jag tänker uppenbarligen mer i anagram - för ett par veckor sedan hade jag kanske inte heller reagerat men nu med världsläget och Ukraina i bakhuvudet 24/7 så var PUTIN (=en viss galning i öst) det första jag såg. Något förstärkt av att "PUT" är mer markerat i svart och lyfts fram.
Jo Rysslands president (eller största idiot) vet jag vem det är, gjorde dock inte den kopplingen till det företagsnamnet därav förvirring. Orkar inte tänka på den idioten.
 
Många grejer blir ju väldigt roligt när ord betyder något helt olika på andra språk.
Sett till svenskan så blir ju danska ofta kul.

Som sloganen ”världens bästa gödselspridare” till Bogballes maskiner eller det här godiset (som nu tyvärr heter nåt annat på svenska)


Visa bifogad fil 86741

På vägen ut till Grenå från Århus när man åker genom Trustrup, kommer det upp en vägskyllt som säger: Balle 6 >,

och Bøgballe ligger ca 12 km väst om Horsens och 3 km söder om Uldum (vart förövrigt JYSK har sitt huvudlager), inte lika rolig vägskylt som Balle doch för här är det bara en en 3:a :D
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
2
Svar
23
· Visningar
1 304
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 913
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 869
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp