Olika svar

G

Gilda

Har kollat runt lite här ang. krossat korn, och man blir ju lite förvirrad måste jag säga....En det säger att det håller i 1 vecka andra 2 veckor. Var ute på nätet och sökt lite och hittade följande...Enligt SLU håller sig krossat korn 1-2 månader ev. längre om detförvaras kallt och torrt. Och samma sak hittade jag på UNISUS.se där dom säger samma sak..Vem ska man lyssna på? :confused:

Sv: Olika svar

Lita på SLU och UNISUS! Korn är uppbyggt på ett annat sätt än havre och håller längre om det förvaras på rätt sätt. Det är havren som är känslig och bör lagars krossad om den ska behålla alla värden.

Sv: Olika svar

10 dagar har jag lärt mig av min foderlärare (hon är MYCKET duktig) efter 10 dgr börjar fettsyrorna försvinna men det är ju inte skadligt att fodra med korn som är krossat för 1 månad sen, man tappar bara lite fettsyror

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 079
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
32 223
Senast: Gilette
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 015
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar