Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tyckte jag var otroligt passande på ett gäng goldens...! Jag kan lätt komma på ett par till som förslag:
Slasktratten
Avfallsgrisen/Avfalllskvarnen
Sophämtarn
Slamkryparen
....
![]()
man kan ju kombinera de bådajag kommer köra bokstavsordning OCH tema... tack och lov är genomsnittskullen 2-3 st på min ras, så fantasin behöver inte vara alltför pressad
det roligaste jag sett var den där golden-uppfödaren det länkades om här någon gång förra eller förrförra året, som hade namn som kompost och snuskhummer på sina valpar![]()
![]()
![]()
Gillar man inte det så tycker jag personligen mycket om antika, grekiska namn eller latinska. Jag tycker tex att Alfonso, Fabiola eller Leonardo är jättefina.
Min egen hund heter Ifigenia som var en kvinnlig martyr i ett grekiskt drama.
Just därför jag tog mat-tema på labradorkullen jag hade (med samma första bokstav)![]()
Ja ska man nu döpa enligt principen självuppfyllande profetia så väljer man ju lämpligen något som det är stor chans för att det ska uppfyllas.![]()
Vad skulle de kräsna vinthundarna ha för tematan (I hear you jerseyite) då?
Min hund heter Aiolos i stamtavlan. Det var en grekisk gud som styrde de fyra vindarna. Eftersom jag är vattuman och mitt element är luft så tyckte jag att det passade (och ja, det är fasligt långsökt, men jag fick välja mellan det och Apollo).
Han kallas dock Narmo eftersom jag tyckte att det passade asbra på honom. Det betyder varg på alviska och vargen är favoritdjuret.
Din flickas namn var mycket fint![]()
Vad skulle de kräsna vinthundarna ha för tematan (I hear you jerseyite) då?
Whippetmänniskor och greyhoundmänniskor verkar bara vara ute efter att ge knasiga namn![]()
Det har jag aldrig tänkt på - men du har ju rätt. På VAD om inte mat skulle man tänka på när man är en labrador?
![]()
så. Whippetmänniskor och greyhoundmänniskor verkar bara vara ute efter att ge knasiga namn![]()