charmant
Trådstartare
I går fick jag nog att se den lille pålen stå skitig i sin box.Så jag tog ut henne utanför och band upp henne....och sen fram men borstarna....Hmm undrar om hon verkligen haft det sååå bra på stället innen också för fy vad skitig hon var när man kollade närmre på henne.Det tog säkert en halvtimme och åtskilliga klippningar med ax för att få bort kletiga tovor i svansen....och för att inta tala om manen.Hon stod baar och blundade när jag röjde över henne med alla sorters borstar.Sen fick hon lite gulliga flätor så man såg att det var en liten ponny under all päls(fjantigt kanske men hon blev skit söt)Hon var så nöjd under hela behandlingen Sen mockade jag och gav henne massa ny halm att sova på,rernt vatten och en tuss hö och lite morötter.Hon gick bara runt och tittade i boxen först,la sig ner och rullade sen ställde hon sig och åt i godan ro.Jag kunde bara inte se eländet längre,Ska fasiken se till att ponnyn får det bättre på ett eller annat sätt.Men nu har hon i alla fall fått uppleva hur det är att vara älskad en dag.