Okej, halshugg mig!

Och det var EXAKT det jag menade med detta i mitt inlägg, "Tydliggörandet" kom ju som ett brev på posten när det hänvisades till BRÅ som ju är lika inaktuell som telefonkatalogen från samma år. Vissa bara älskar att dra fram gammal statistik som passar just för tillfället och hoppas på att några går på det hela, jag gör det inte.
Helt ärligt fattar jag inte vad BRÅ eller annan statistik har i en tråd om hälsning att göra öht, känns som det snedseglats väldigt mycket för att det skulle vara relevant när frågan är om någon tar i hand eller inte och varför.

Och det är ju inget mot hur överrepresenterade män är, oavsett härkomst. Man glömmer lätt det i sin främlingsfientliga iver.

Män är problemet här. Män.

Me too, liksom.
Nej det är kvinnorna som är det verkliga problemet, fanns det inga kvinnor så fanns det heller inga män.

Helt ärligt fattar jag inte vad BRÅ eller annan statistik har i en tråd om hälsning att göra öht, känns som det snedseglats väldigt mycket för att det skulle vara relevant när frågan är om någon tar i hand eller inte och varför.

Åh, varje chans att visa på INVANDRINGEN som felkälla är ju varmt välkommen tyvärr.
Thailändarnas vana att buga tar man inte illa vid av. Eller fransmännens kindpussar. Men en muslim, då tar det hus i helvete.

Hur det står till med den saken finns att läsa på den här länken men naturligtvis kommer många att påstå att det är ren nonsens och att skribenten fabulerar. Trevlig läsning.

https://pjjonasson.wordpress.com/2017/10/23/ny-undersokning-om-utlanningar-och-sexualbrott/
Den rapporten är väl 12 år gammal? Jag hade gärna sett en ny rapport från BRÅ som är en tillförlitlig källa så att inte den rapport @MacGyver länkade till ( och som jag misstänker kan vara vinklad) blir dagens sanning.

BRÅ har inget att tillföra i frågan eftersom BRÅ vägrar att utföra en ny mätning. Den som finns : " Även om det råder mer eller mindre enighet om siffrorna rörande invandrares överrepresentation i brottssammanhang, finns bara gammal statistik tillgänglig. Brottsförebyggande rådet (Brå) har inte sedan 2005 gjort någon undersökning som gör kopplingar mellan personers ursprung och kriminalitet. Den studien redovisar data som samlades in så långt bak i tiden som 1997-2001."

2001 !! Då var min son 1 år. Idag går han 2:an i gymnasiet.
SLUTA hänvisa till BRÅ när det gäller statistik.
Hänvisa till friatider eller Oldie?[/QUOTE]

Behöver jag verkligen lära dig hur man googlar?
Hoppas inte. Det går utmärkt att leta fram senare statistik, varsågod.
(och det var ett ot baserat på citerad kommentar)

Jag kände en tjej förut som led av OCD vilket i perioder blev riktigt illa. När hon mådde som sämst klarade hon inte av att ta mörkhyade i hand - eftersom hon fått nån rubbad fix idé om att bli smittad och få hiv. Det bästa i hennes fall hade väl varit att under de perioderna inte ta någon i hand, men tyvärr löste hon det genom att dra ner tröjärmen när hon hälsade på mörkhyade så hon slapp nudda personens hud.

OBS helt sann historia.

Jag tycker att det är helt okej att inte vilja hälsa eller inte vilja krama eller inte vilja kindpussa men jag tycker att det är oförskämt att göra olika beroende på kön, etnicitet el dyl när det gäller personer man inte känner.

Sen vill jag understryka att jag aldrig varit med om att en muslim vägrat ta i hand med mig och att alla jag träffar som är relativt nyanlända till Sverige är otroligt måna om att lära sig allt de kan om svensk kultur och seder. De vill göra rätt helt enkelt.

Den rapporten är väl 12 år gammal? Jag hade gärna sett en ny rapport från BRÅ som är en tillförlitlig källa så att inte den rapport @MacGyver länkade till ( och som jag misstänker kan vara vinklad) blir dagens sanning.

Som jag skrev så vägrar regeringen att ge BRÅ i uppdrag att göra en ny rapport.
Troligen för att det skulle visa på siffror svenska folket skulle gå i taket av.

Misstänker kan vara?

Publicerad av P Jonasson

Sverigevän. Kritisk mot asylmottagning, islamism, systemmedia och kulturelit. Forskar i invandrare och brottslighet, skriver debattartiklar ibland. Kandiderar för Sverigedemokraterna. Visa alla inlägg av P Jonasson

Alltså, vilken fantastisk beskrivning han ger av sig själv.

Min poäng, om jag har någon, är att alla kulturer tycks göra skillnad mellan könen på en massa vis. Du ser det inte i Sverige, om jag fattar rätt, men nästan alla människor jag ser klär sig tex enligt könskodade mönster. Det görs skillnad exakt hela tiden.

Mot det tycker jag att en ogenomtänkt frågeställning om en förmodad muslims sätt att hälsa, känns lite unken.

Jo, jag ser massa sätt man gör skillnad på könen i Sverige, och det är sorgligt! Dock ser jag sällan hur man gör skillnad mellan könen just när man hälsar här, vilket ju är vad diskussionen handlar om.

Sen måste jag bara säga att jag absolut tycker att det måste vara ok att bli upprörd över att någon inte vill ta i hand med en men gärna gör det med andra. Diskussionen har varit uppe tidigare, då angående en lärare på universitetet som vägrade ta kvinnliga elever i hand, och för mig blev det absurt att se hur annars aktiva feminister hejade på att en lärare får göra sån skillnad på sina elever.

Jo, jag ser massa sätt man gör skillnad på könen i Sverige, och det är sorgligt! Dock ser jag sällan hur man gör skillnad mellan könen just när man hälsar här, vilket ju är vad diskussionen handlar om.

Jag råkar ibland ut för att min partner får ett fast handslag medan man försöker pussa mig på handen. Eller att man hälsar med handslag på min man och nickar åt mig. Detta på klassiska kindpussarkvällar, i starkt borgerlig miljö.

Jag råkar ibland ut för att min partner får ett fast handslag medan man försöker pussa mig på handen. Eller att man hälsar med handslag på min man och nickar åt mig. Detta på klassiska kindpussarkvällar, i starkt borgerlig miljö.

:wtf:

Sverige är definitivt inget jämställdhetsparadis som vissa vill få det att låta som, även om vi kommit längre än många länder. MeToo-kampanjen visar väl tydligt det - inte minst vilka upprörda känslor det väckte att svenska kvinnor var så opatriotiska att vi hängde ut vanliga, hyggliga svenska män och inte de där hemska invandrarna(läs: muslimerna).

Jodå - jag ser mönstret - det är företrädesvis män som vill peka på "andra" män både som det ena och som det andra - typ både såna som inte hälsar på kvinnor och våldtäktsmän.

Men jisses. Snacka om att vi rör oss i olika kretsar :D.

Sen måste jag bara säga att jag absolut tycker att det måste vara ok att bli upprörd över att någon inte vill ta i hand med en men gärna gör det med andra. Diskussionen har varit uppe tidigare, då angående en lärare på universitetet som vägrade ta kvinnliga elever i hand, och för mig blev det absurt att se hur annars aktiva feminister hejade på att en lärare får göra sån skillnad på sina elever.

Just det är en sån situation som jag verkligen tycker är värd att diskutera. I en privat roll kan man bete sig som man vill och även göra den typen av sociala övertramp som det enligt mig är att behandla kvinnor och män olika, oavsett hur man gör det och vad det beror på. En universitetslärare måste man dock kunna ställa andra krav på om vi vill ha det jämställda samhälle vi eftersträvar.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 152
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 196
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 660
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka