Okej, halshugg mig!

Hur har du fakta på att män är värre? Samma fenomen kan gälla där, det anmäls mer. Samma problematik uppstår med att kalla det för fakta. Jag håller båda som troligt, både angående kön och ursprung som problem faktorer.

Jag har inte uttalat mig om män är värre? Men antar du menar statistiken att 98% av förövarna i anmälda sexualbrott är män? Om du på allvar hävdar att du tror det finns ett så stort mörkertal kvinnor att det skulle vara 50% egentligen lägger du diskussionen på en så löjlig nivå att du får driva den med någon annan. Mörkertal finns absolut. Men det ändrar inte att majoriteten av sexualbrottsförövarna är och förblir män.

Jag har inte uttalat mig om män är värre? Men antar du menar statistiken att 98% av förövarna i anmälda sexualbrott är män? Om du på allvar hävdar att du tror det finns ett så stort mörkertal kvinnor att det skulle vara 50% egentligen lägger du diskussionen på en så löjlig nivå att du får driva den med någon annan. Mörkertal finns absolut. Men det ändrar inte att majoriteten av sexualbrottsförövarna är och förblir män.
Nej jag håller det som sagt som högst troligt.

Hur har du fakta på att män är värre? Samma fenomen kan gälla där, det anmäls mer. Samma problematik uppstår med att kalla det för fakta. Jag håller båda som troligt, både angående kön och ursprung som problem faktorer.

97 jävla procent av de som misstänktes för sexualbrott 2016 var män. Det är inte första gången du får den siffran. Det är fakta. Att du har så svårt att ta till dig det gör att man instinktivt vill dunka huvudet i väggen.

MÄN ÄR VÄRRE.

97 jävla procent av de som misstänktes för sexualbrott 2016 var män. Det är inte första gången du får den siffran. Det är fakta. Att du har så svårt att ta till dig det gör att man instinktivt vill dunka huvudet i väggen.

MÄN ÄR VÄRRE.
Ta det lugnt. Jag höll med om att män begår fler brott.

Haha va? Jag har alltid blivit hälsad på av svenska, norska och engelska män, aldrig ett problem.
Och jag har upplevt motsatsen.

I ett sammanhang där jag och en man skulle leda ett möte och träffade en lokal representant för kommunen så tog den mannen min kollega i hand och började tala med honom. Jag fick ta tillbaka in utsträckta hand.
Mannen blev lite förvånad när jag sedan tog en av programpunkterna.

Samma har hänt t ex när jag skulle köpa bil och den manlige försäljaren inte ens sa hej till mig utan började samtala med min kompis som alltså inte ens var intresserad av bilar.

Min lärare på mellanstadiet tog mig åt sidan för ännu ett av samtalen gällande min skolgång. Jag tittade honom i ögonen som jag var uppfostrad till och fick till slut höra att jag såg så arg och aggressiv ut när vi pratade (vilket var det sista jag var, jag var rädd och ville inte vara där). Jag antar att det var att jag tittade honom i ögonen men oavsett, det var det jag associerade hans ord till. Det tog mig MÅNGA år innan jag klarade av att se någon i ögonen igen och det krävde hårt jobb för att komma över det.

Och det var inte ens min värsta lärare :grin:
Men va fan :rage: :rage:

Och jag har upplevt motsatsen.

I ett sammanhang där jag och en man skulle leda ett möte och träffade en lokal representant för kommunen så tog den mannen min kollega i hand och började tala med honom. Jag fick ta tillbaka in utsträckta hand.
Mannen blev lite förvånad när jag sedan tog en av programpunkterna.

Samma har hänt t ex när jag skulle köpa bil och den manlige försäljaren inte ens sa hej till mig utan började samtala med min kompis som alltså inte ens var intresserad av bilar.
Haha det där hände mig också när jag och min man skulle köpa bil. Alla försäljare vände sig enbart till min man, så himla oförskämt :eek:
Samma när jag som förman skulle ta emot besökare på ett arbete jag hade tidigare. Var min manlige kollega med vände sig besökaren till honom direkt och sa knappt hej till mig. Såvida jag inte direkt ställde mig framför min stackars manlige kollega. Ibland får man vara övertydlig :laugh:

Ah. Du förkastar statistiken men anser det högst troligt. Tja det får man ju såklart göra om man vill. Men en nyfiken följdfråga blir varför du då tror att en stor mängd män inte vill/kan/törs anmäla de sexualbrott de blivit utsatta för? Inte ens svara "ja jag har blivit utsatt" i anonyma undersökningar?
Va? Jag håller med dig om att män begår fler brott. Jag läser statistik utan att applicera ideologi och behöver inte leta anledningar till varför bara för att statistiken inte är bekväm. Män begår fler brott.

Va? Jag håller med dig om att män begår fler brott. Jag läser statistik utan att applicera ideologi och behöver inte leta anledningar till varför bara för att statistiken inte är bekväm. Män begår fler brott.

Så det du sa några inlägg upp där du pratade om huruvida män var värre och mörkertal menade du inget med och ville inte diskutera? Bara på nåt vis påpeka? Eller? Jag fattar verkligen inte.

Jag bor och jobbade i ett område med många muslimska män. De få som inte velat ta i hand har mycket artigt nickat med handen på sitt hjärta istället.
Då är det nästan värre med de kvinnor som inte är vana och därför tar "döda fisken handgrepp" till helt nya nivåer. Ibland har jag roat mig med att fundera på vad som kommer hända den dag två sådana "döda fisken" "måste" skaka hand med varandra ....

Två döda fisken händer som möts, vad händer då :laugh:!

Så det du sa några inlägg upp där du pratade om huruvida män var värre och mörkertal menade du inget med och ville inte diskutera? Bara på nåt vis påpeka? Eller? Jag fattar verkligen inte.
Jag påpekade bara att mörkertal är alltid ett problem när det gäller statistik och i båda fallen anser jag att skillnaderna är för stora för att förklara med skillnader i mörkertal.

Jaså? Många jag känner gör såhär (när de träffar nån de känner):
Kvinna träffar kvinna: *kram*
Kvinna träffar man: *kram*
Man träffar man: *Handslag, alternativt med dunk i ryggen.*

Misstänker att det har något med homofobi att göra eller så...

Så är det, svenska män är så rädda för kontakt med andra män pga att de inte vill verka gay.

Jag är halviranier och i Iran är de flesta muslimer. Det intressanta när jag är där är att männen kindpussas (3st pussar dessutom). Förövrigt blir jag kindpussad av män där trots att jag är kvinna.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 155
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 201
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 660
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka