Okej, halshugg mig!

Apropå hälsningar och ovälkommen kroppskontakt.
En person i vår bekantskapskrets vägrar jag att hälsa på annat än rent verbalt - han har i alla år försökt krama (alltid alldles för länge och för kladdigt. jag verkligen HATAR det) - tillslut har jag börjat ha händerna upp för att kunna värja mig och knuffa bort honom om han försöker krama.

Jag inser att jag gillar inte att bli omkramad av folk i tid och otid.

Jodå - jag ser mönstret - det är företrädesvis män som vill peka på "andra" män både som det ena och som det andra - typ både såna som inte hälsar på kvinnor och våldtäktsmän.
Visst förstår jag varför en del är så kåta på att dra upp invandringen i tid och otid för att flytta fokus, men jag envisas ändå med att det är ovidkommande vilka som fälls för vad i en tråd om hur man hälsar.

Herr Jonasson har all anledning att peka åt andra håll när det gäller sexbrott. :D

https://aktuelltfokus.se/40-ariga-s...exbrottsstudie-atalades-for-pedofilbrott/amp/

Jag tog en snabbtitt i en flashbacktråd där "studien" diskuterades innan jag var tvungen att sluta eftersom jag fick fysiskt ont av hur dåliga folk var på att förstå statistik. Om jag inte minns fel så diskuteras siffrorna för våldtäkt just när man sållat bort domarna för våldtäkt mot barn, annars skulle det inte vara samma övervikt personer med invandrarbakgrund. Just sexbrott mot barn är nämligen en brottskategori där svenskar står för den absoluta merparten av brotten...

Herr Jonasson har all anledning att peka åt andra håll när det gäller sexbrott. :D

https://aktuelltfokus.se/40-ariga-s...exbrottsstudie-atalades-for-pedofilbrott/amp/
Hoppsan Kerstin, ja man kanske ska ha rent mjöl i påsen och sopat framför sin egen dörr innan man ger sig på andra.

"Patrik Jonasson hade ett stort antal krypterade filer som polisen inte lyckats dekryptera. Enligt Ulrika Segelstad var det tal om mycket stora filer som hade kunnat innehålla vad som helst."

Stora filer brukar innehålla mängder med foton och varför kryptera familjebilder och andra av ringa intresse för utomstående?

Hoppsan Kerstin, ja man kanske ska ha rent mjöl i påsen och sopat framför sin egen dörr innan man ger sig på andra.

"Patrik Jonasson hade ett stort antal krypterade filer som polisen inte lyckats dekryptera. Enligt Ulrika Segelstad var det tal om mycket stora filer som hade kunnat innehålla vad som helst."

Stora filer brukar innehålla mängder med foton och varför kryptera familjebilder och andra av ringa intresse för utomstående?
:D

Det var säkert bara hans semesterbilder från Mallis och sedan julmiddagarna med tjocka släkten. ;)

Det skulle förmodligen polisen också misstänka, om du var misstänkt för brott som ägt rum på nätet och du inte lät dem ta del av din dator.

Men vad har din arbetslaptop med något att göra?
Relevansen var att det finns olika anledningar att kryptera och det är inte nödvändigtvis ett bevis eller ens indicie på skuld att någon har krypterade filer.

Men om du sätter in det i sammanhanget det kommer ifrån så förstår du säkert.
Jag förstår att det passar ihop i en bild av en person som skyldig men nu blev personen friad och då tycker jag inte att det är lämpligt av mig att gissa vad dessa krypterade filer kan innehålla. Dessutom är det rätt ointressant att diskutera hans person (och då speciellt något personen inte ens blev dömd för) när det finns "studien" man kan ifrågasätta på sina egna grunder om något.

Om den inte klarar av att stå på sina egna ben är en sak men att bara avskriva den som bs bara för att personen som gjort den stått anklagad för ett brott är något inte jag skulle göra. Nu har jag inte läst vad han har skrivit eller påstår att det är korrekt men det är väl mer intressant att hålla sig till det så får hans person stå för sig i något annat sammanhang.

Hela min arbetslaptop är krypterad och kräver usbnyckel + lösenord vid uppstart, måste finnas massa skumt på den.
Jag har också en hel del som är krypterat av vissa anledningar, dock så finns kryptonycklar på fler platser än här så jag är säkert jätteskum jag också.

Jag förstår att det passar ihop i en bild av en person som skyldig men nu blev personen friad och då tycker jag inte att det är lämpligt av mig att gissa vad dessa krypterade filer kan innehålla. Dessutom är det rätt ointressant att diskutera hans person (och då speciellt något personen inte ens blev dömd för) när det finns "studien" man kan ifrågasätta på sina egna grunder om något.

Om den inte klarar av att stå på sina egna ben är en sak men att bara avskriva den som bs bara för att personen som gjort den stått anklagad för ett brott är något inte jag skulle göra. Nu har jag inte läst vad han har skrivit eller påstår att det nog är korrekt men det är väl mer intressant att hålla sig till det så får hans person stå för sig i något annat sammanhang.
Jag har inte sagt att hans ”studie” är bs, jag har inte läst den eftersom jag inte litar ett dugg på att en random högerextrem person tar fram en välgjord studie om invandrare och brott.

Det jag sagt är att han har all anledning att peka åt annat håll när det gäller sexbrott. Och, vad gäller de krypterade filerna, är man misstänkt för nätrelaterat brott och inte släpper in polisen i datorn så har man förmodligen använt den till annat än candy crush saga.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 193
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 657
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka