Okej, halshugg mig!

Jag tar inte alltid i hand.
Usch vad oförskämd jag är.

Mmm, och oförskämd eller inte, ta seden dit man kommer eller inte, kindpussar är verkligen inte min grej. Eller stora björnkramar :cautious: Dessutom är jag inte sådär jättepigg på att klä mig i burka eller niqab om jag reser till vissa länder.

Får utveckla det lite kände jag annars blir det nog påhopp.
Jag gör inte skillnad på kön när jag inte tar i hand däremot är det under magsjuka och influensatider ett sätt för mig att undvika smittspridning.
I skolan där jag jobbar kan jag möta eleverna med att titta på dem och säga godmorgon utan att ta i hand.
Sen är jag ingen person som är bekväm socialt så ibland vill jag bara få saker snabbt avklarade.
Men jag hälsar ju på annat sätt iatället

Åh, varje chans att visa på INVANDRINGEN som felkälla är ju varmt välkommen tyvärr.
Thailändarnas vana att buga tar man inte illa vid av. Eller fransmännens kindpussar. Men en muslim, då tar det hus i helvete.
Thailändarna bugar eller gör whai som jag tror det heter för att dom inte tar i hand för att när dom går på toa har dom en skopa med vatten och skvätter upp i rumpan och anväder ena handen för att tvätta bort skiten . Nu har dom oftast ett spolmunstycke så det är för hygien dom hälsar så. Inte något religiöst. När jag reste där på landsbygden śå var det alltid en hink med vatten och en skopa på toaletten så jag hade alltid med toapapper i ryggsäcken

Du kan svara på min fråga vad du anser BRÅ mörker etc och varför deras statistik är missvisande och inte går att hänvisa till?

Din länk är inte en källa värd namnet i min värld. Men jag undrar fortfarande vad du anser BRÅ mörkar som din statistik och domar visar?
Jag har svarat men du fattar ju inte vad jag svarade så jag bemödar mig inte med att förklara en gång till. Dessutom har jag aldrig påstått att BRÅ mörkar så låt dina påståenden stå för dig och lägg inte orden i min mun.

Mmm, och oförskämd eller inte, ta seden dit man kommer eller inte, kindpussar är verkligen inte min grej. Eller stora björnkramar :cautious: Dessutom är jag inte sådär jättepigg på att klä mig i burka eller niqab om jag reser till vissa länder.

Turister behöver inte ha burka/niqab (vad jag vet). Brukar räcka med nån sjal över huvudet.
När jag varit i Iran har många kvinnor en sjal som knappt täcker hälften av håret.

Turister behöver inte ha burka/niqab (vad jag vet). Brukar räcka med nån sjal över huvudet.
När jag varit i Iran har många kvinnor en sjal som knappt täcker hälften av håret.

Yup, jag vet. Min poäng var väl mer att om man inte är beredd att ta seden dit man kommer, kanske man inte heller ska bli upprörd när andra gör samma sak?

Det är magiskt:D min partners ena yrke medför stundom kindpussarkvällar med många rynkiga damer som hinkar gratisvin, äldre män i märkliga kostymer och yngre män med väldigt stelt hår.

@niphredil som kontrast till kindpussandet har jag precis blivit bjuden på pulverkaffe ur en kopp som
möjligen var vit år 1954, och jag har skräp till knäna och det luktar mögel. Glamouröst:D

Det finns inga argument alltså.
Det har inte gått upp för dig att jag kanske bara skiter i att fortsätta argumentera eftersom jag inte är intresserad? Mitt liv innehåller så mycket annat intressant, som nu tex, service och reparation av ett elhalsband. ;)

Det har inte gått upp för dig att jag kanske bara skiter i att fortsätta argumentera eftersom jag inte är intresserad? Mitt liv innehåller så mycket annat intressant, som nu tex, service och reparation av ett elhalsband. ;)

Nej jag utgår från att du inte har några eftersom du går in i en diskussion på ett diskussionsforum med ett påstående. Som du inte sen har några argument för att backa upp när det blir ifrågasatt.
Elhalsband eller ej så är du i tråden. Så... ,)

men jag tycker det är oförskämt...
När jag hälsar på en (muslimsk manlig) person, räcker fram handen i vanlig ordning och vederbörande drar undan händerna.

Jag är säkert inskränkt.

Frågan är bara vem som är mest fördomsfull: jag som tycker mig bli oförskämt behandlad, eller personen som tycker att jag är oförskämd som förväntar mig att hälsa i hand...

Vad skulle han sagt om du sa att här i sverige hälsar vi med handslag (oavsett kön) tror du? Min mentor i möten med personer av annan kulturell bakgrund är både den modigaste och den mest provocerande människa jag vet (jag blir galen ibland) men hon säger alltid så. Och jag har oxå börjat med det i det få fall det händer.

Vad skulle han sagt om du sa att här i sverige hälsar vi med handslag (oavsett kön) tror du? Min mentor i möten med personer av annan kulturell bakgrund är både den modigaste och den mest provocerande människa jag vet (jag blir galen ibland) men hon säger alltid så. Och jag har oxå börjat med det i det få fall det händer.
:confused: Med det vill du ha sagt vad?

Att det inte är alltid människor förstår hur man bör bete sig i en kulturell kontext. Sverige är kanske det konstigaste landet i hela världen att flytta till. Och vårt beteende är onormalt för en majoritet av världsbefolkningen..

Om jag kommit till en ny plats/kultur/tradition och gjort något som för mig är fullständigt normalt men som uppfattas negativt så skulle jag absolut vilja veta det så jag kan ändra mitt beteende så jag inte gör någon ledsen/irriterad/arg i onödan när jag egentligen ville väl.

Om jag kommit till en ny plats/kultur/tradition och gjort något som för mig är fullständigt normalt men som uppfattas negativt så skulle jag absolut vilja veta det så jag kan ändra mitt beteende så jag inte gör någon ledsen/irriterad/arg i onödan när jag egentligen ville väl.
Ja, det är ju precis det jag skrev.

Så länge det inte är i strid mot dina värderingar etc. Lätt att glömma som svensk. Om seden var att spotta den man mötte i ansiktet och det i det landet var ett tecken på högsta vördnad skulle de flesta nordbor ha mycket svårt för det ändå...

Så länge det inte är i strid mot dina värderingar etc. Lätt att glömma som svensk. Om seden var att spotta den man mötte i ansiktet och det i det landet var ett tecken på högsta vördnad skulle de flesta nordbor ha mycket svårt för det ändå...

Jag skulle aldrig åkt till ett land där traditionen påbjöd att man skulle spotta den man mötte i ansiktet. Så det problemet skulle aldrig uppstå.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 193
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 657
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka