Okej, dags att erkänna

Sv: Okej, dags att erkänna

Ja fy för graviditet.
Jag kan inte fatta att man inte får betald gravidledighet för att göra det samhälls-arbetet som kläcka barn är.
Utan förväntas jobba på som vanligt.

Det är inte bra att pressa sig när man är gravid, vare sig för barnet eller för en själv.

Grattis i alla fall och jag kan ju trösta dig med att det går över om 7 månader.

Grattis!

Den där tröttheten är helt enorm i början. Det blir bättre!
Illamående brukar också oftast lätta.

Kring vecka 12-14 någonstans brukar de flesta känna sig lite mer normala igen. Så; det behöver inte bli 32 ytterligare veckor som du kommer att känna dig som nu.

Stort Grattis!!!

De flesta mår bättre efter ett par veckor så förhoppnings vis behöver du inte må som jag gjorde!

Jag spydde dygnet runt mellan vecka 4-30 :eek: , låg på sjukhus i omgångar för att få dropp (både vanligt och sånt vitt fett dropp).
I v17 så vägde jag 42kg och samma dag som Ollie föddes så var jag uppe på hela 56kg!
Jag var som ett vandrande spöke, orkade ingenting utan bara somnade.
Min underbara mamma tog hand om min häst under alla gravid månaderna samt ett tag efter.
De sista veckorna så mådde jag ok och fick njuta lite av att vara gravid.
Att jag är reumatiker och inte kunde äta mina mediciner resulterade i ständiga smärtsamma inflamerade leder och muskelfästen.

En sån graviditet önskar jag inte ens min värsta fiende!!

Men nu när Ollie snart är 7år så skulle jag göra nästan vad som helst för att gå igenom det igen!URL: http://www.pixbox.se/alb540890

Hoppas att du snart mår bättre! Man är värd att få må som en prinsessa när man är gravid, det är tillrekligt jobbigt för kropp och psyke utan illamående och värk!

/Jess, som gett upp bebisverkstaden efter ett antal missfall och x-graviditeter.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·
Övr. Barn Jag vet att medicin inte är svaret på alla problem när man mår psykiskt dåligt, men varför är vården så "ovillig"/ långsamma på att...
2
Svar
24
· Visningar
2 784
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar