Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Svaret var inte riktat till dig. Jag tycker de är tråkigt att folk blir irreterade när man delar med sig av sina erfarenheter och att man alltid måste tänkta efter vad man skriver för att nån inte ska hacka på en..?
Det jag menade är att JAG känner till genom mina tränare en man på Irland som jag skulle åka till som 14 åring.. Han heter Porrék. punkt slut. Och han föder upp munsboro hästar.. Sen att de finns flera uppfödare inom munsboro de tvekar jag inte en sekund på.
ha kan omöjligt föda upp "munsborohästar" eftersom de blir munsborohästar när de kommer till munsboro. Däremot så kan han ju kanske föda upp hästar som Padraig sedan köper. Där är jag inte insatt alls.
Porrek är inte ett namn på Irland, så jag tvivlar stort på att någon heter så. Däremot så uttalas Padraig - Parick, så jag tror att du har blandat ihop det lite faktiskt.
Det finns ingen som föder upp Munsboro-hästar, så det kan omöjligt finnas flera som föder upp dem!
som jag sa "porrek".. vet ej hur det stavas.. Det kan vara samma snubbe.. Han som jag känner till föder upp hästar.. sen om de är munsborohästar de vet jag inte.. Att han sedan säljer dom vidare till Padraig de är möjligt. Men... jag lägger ner de här.. meningen var att jag ville hjälpa tjejen som frågade om munsboro hästarna och jag berättade om mina erfarenheter och vad jag känner till.
Hmm gud vad alla diskuterar fram och tbx
Nej, munsboro föder inte upp sina hästar själv, han köper in ett gäng hästar/ponnyer, sedan rids de till och klarar det ett spec "test" döps de om till Munsboro ******, det finns Inga Munsboro hästar som har samma namn efter stallnamnet.
Och det där med stam är det ingen som bryr sig om längre, så det är inget att diskutera. Och hur oseriös kan Porric vara egntligen, det är ju ändå Munsboro ponnyerna som ligger i den absoluta eliten här i Sverige, eller hur?
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Skola & Jobb Såhär har jag gjort:
Kolla läget med kamraten. Går det trögt för personen hade jag informerat läraren om situationen ett par dagar innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.