Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller lydig som man brukar säga, låter lite trevligare.
Nej själva hobblingen är att binda ihop två ben med ett litet mellanrum mellan, för att få hästen att inte rymma. Det du, jag, Lia och många andra gör är att hobbelträna hästen, för att den inte skall få panik av trazzel runt benen, ni har redan beskrivet det.
I Marthas fråga är det mer att binda ihop en inte hobbelvan häst för att knäcka den, det är inte snällt, oavsett vem som gör det, NH, EH eller SS. Låter som gamla tiders horsebreakers.
![]()
Det är inte MINA SkitStövlar, det är ju ERA........
![]()
![]()
Men menar ni helt allvarlig att era hästar skulle stå stilla om dom var invirade i elband med bena.......
eller har ni aldrig ström i tråden![]()
Jag gör på ett helt annat sätt......jag sätter på vid inkörningen kraftiga läderremsor typ en hängande slagrem som tvinnar och dinglar mellan bakbenen när dom går...samma med frambenen, där tar jag en brösta som hänger ner fritt....inte behöver man hobbla hästar för att dom skall lära sig att stå still om dom fastnar......nu ska jag skriva en tråd om NH inkörning![]()
Såvitt jag har lärt mig så ingår inte kast med liten häst i någon NH-utbildning, men jag kan ju ha missat nåt.