Ojoj nu är det nästan på riktigt ;)

Sv: Ojoj nu är det nästan på riktigt ;)

Jag gjorde första UL i v 12, för att se hur långt gången jag var och därifrån besluta och vi skulle behålla det eller inte.
Andra UL gjorde jag 17+5, rutin UL.
Går in i V 27 imorgon och har senaste fem veckorna fått göra flertalet UL, då jag blev överkörd och har opererats flera gånger.

Oj vad otäckt! Hoppas att allt går och ser bra ut för er!

Grattis, vad roligt! :bump: Får jag fråga hur gammal du är, av ren nyfikenhet?

Allright! Jag hade fått för mig att du var yngre än vad jag är, men så var inte fallet. :)

Grattis! Alltid spännande när de från ÄU blir gravida:D Vill också bli gravid tidigt:)

Å det ska bli så mysigt, hoppas verkligen att sambon kan den dagen! Han är på väg in i nytt jobb o då kan man väl inte ta ledigt "hur som helst" :(

Tråkigt för er om han missar, det är ju en häftig upplevelse! :D
Min sambo missade också vid förra barnet, både på det sk tidiga UL för att se hur långt gången jag var, sen blev rätta UL dagen efter :angel:
Så han hade inte en chans att boka om då.

Den här gången har vi lite bättre koll på veckorna så nu har han bokat in sig ordentligt och vi har ordnat med barn o valpvakt :D
Längtar, 1 oktober närmar sig långsamt.

Åhh, du överlever väntar jag lovar. Det var så mysigt att få se sitt lilla pyre för första gången. Tror jag var i v 19 då.
Fast jag tyckte nog faktiskt att det var störst första gången man fick höra hjärtljudet i v 12 eller 13.. Då höll både jag och sambon på att börja gråta. :o Och sen skrattade vi. Första gången man liksom fick nåt bevis på att det var nåt där inne. Helt fantastiskt.
Sen fick ju jag göra 2 UL till. Först för att jag fick värkar oc en blödning i v 22 så få fick jag åkte till förlossningen och göra ett UL för att se så att allt stod rätt till (vilket det gjorde ;) ). Och sen fick jag göra ett till i v 32 för att kolla moderkakans placering.

Men det första var bäst. Då såg man mer. Det andra var jag alldeles för skärrad för att kunna njuta av på riktigt, då andades jag bara ut att allt var ok. Och det tredje såg man mest bara nån hand, nån fot osv. :D

Jag gjorde UL i v 17+5 och oj vad häftigt det var... då var det på riktigt... (hade inte gjort UL/VUL eller hört hjärtljuden innan)

kl

Tjohoo... i morgon är det dags! Håll tummarna för oss, ska vara där kl 14. Nu börjar tankarna komma, tänk om där inte är nåt?! Jag kanske bara blivit lite tjock...trots Det kanske bara är inbillning alltihop.

Tjockare och ingen mens eller :p
Fast nog förstår jag tankarna,
men vi håller tummarna för att det är en pigg liten filur där inne.

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 186
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 908
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 993
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar