@Kristall10 För mig handlar diskussionen väldigt lite om vilka leksaker och kläder barnen väljer, det är betydligt mer intressant Varför de väljer som de gör. Framförallt då man kan se en förändring i val i takt med en viss ålder, och ffa i samband med att barn i den ålder när denna förändring isf sker ofta tagit del av samhället i form av förskola, kompisar inkl kompisars familjers värderingar, mor- och farföräldrars värderingar etc.
Ja förstår inte hur människor öht kan tro att en själv och ens egna barn inte omfattas av den påverkan som samhället utgör. Och ser man det inte alls, då är det dags att läsa på fakta.
Att jag själv tex driftar stora industriella anläggningar som enda kvinna i den posten på mitt företag, säger inte ett enda dugg om genusordningen. Det säger egentligen bara att jag är normbrytande, vilket i sig är jättebra, men det förändrar ingenting i det stora hela så länge genusordningen tillåts råda. Mina kollegors kvinnliga partners har stått och står fortfarande för den större delen av föräldraledigheten (för att ta upp detta exempel som diskuteras här) och det är ingen som reflekterar över varför.